۹۷ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده است

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۹۷ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد؛ بنابراین خرید اتوبوس شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه نخستین نشست مسئولان بسیج شهرداری مراکز استان‌ها و شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در جمع خبرنگاران از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای خرید و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه ۹۸ خبر داد و اظهار کرد:‌ در مجموع پنج هزار میلیارد تومان شامل سه هزار میلیارد تومان برای خرید و دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور در بودجه سال ۱۳۹۸ دیده شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که موجب تسهیل‌ و تسریع در این امور خواهد شد و برای تقویت ناوگان تاکسیرانی نیز یک تحول ایجاد شده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا همواره دغدغه اصلی مسئولان و نیز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین وزارت کشور بوده، اما در عین حال مردم استقبال خوبی از حمل و نقل عمومی داشته‌اند و این استقبال رو به افزایش است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: وظیفه شهرداری‌ها این است که بستر مناسبی را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش زمینه فعالیت آنها فراهم کنیم بر این اساس در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم، این در حالی است که ۹۷ درصد سیستم حمل و نقل عمومی کشور پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد، بنابراین خرید اتوبوس در شهرها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند با شرایط کنونی کشور این کار، کار سختی است، اما تصمیم‌های خوبی در زمینه نوسازی و بازسازی گرفته شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 407549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.