تامین اجتماعی اصفهان ۶ ماه بدهی معوقه دارد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌های درمان در استان اصفهان چهار برابر شد، گفت: در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه و ۳۵۰ میلیارد تومان به مراکز غیر پزشکی مانند داروخانه‌ها بدهکاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعتصام‌پور صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در درمان مستقیم در استان اصفهان با ۲۷ پلی کلینیک و درمانگاه قرارداد داریم، اظهار کرد: برای ارتقای خدمات این مراکز ۱۰۰ پزشک متخصص را دعوت کرده‌ایم و به زودی به عنوان مراکز تخصصی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای تقویت تجهیزات و ساختار بیمارستان‌ شریعتی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: در خصوص تامین نیروی انسانی و افراد متخصص نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای حضور پزشکان در بیمارستان در مواقع نیاز در حداقل زمان ممکن را انجام داده‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تا سیستم ارجاع در بخش سلامت تعریف نشود سیستم نوبت دهی عملکرد خوبی ندارد، اظهار کرد: جمعیت مراجعان بیمار زیاد است اما چنانچه سیستم ارجاع راه‌اندازی شود وضعیت بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار فرد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اصفهان داریم و برای این تعداد بیمار نمی‌توان در مراکز ملکی تامین اجتماعی خدمات ارائه کرد، گفت: برای بهبود این امر با بیمارستان‌های دیگر قرار داد بسته‌ایم و تسهیلاتی برای خدمت رسانی ایجاد کرده‌ایم.

اعتصام‌پور با بیان این که بعد از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌های درمان در استان اصفهان چهار برابر شد، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه و ۳۵۰ میلیارد تومان به مراکز غیر پزشکی مانند داروخانه‌ها بدهکاریم.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت معوقات به دانشگاه شش ماه عقب هستیم، افزود: بر اساس صحبت‌های شفاهی طی دو هفته آینده بیش از ۵۰ درصد این بدهی پرداخت خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، افزود: اگر تهاتر بین دولت و سازمان انجام شود این بدهی‌ها رفع خواهد شد.

وی افزود: تامین اجتماعی از هیچ اعتبار استانی استفاده نمی‌کند و خودش درآمدزایی دارد.

اعتصام پور با بیان اینکه دو بیمارستان غرضی و شریعتی در زمینه آموزش تعلیمات پزشکی ورود کرده است، ادامه داد: این دانشجویان بیشترین میزان قبولی را داشته اند.

بازسازی بیمارستان شریعتی تکمیل می‌شود

رئیس بیمارستان دکتر شریعتی در ادامه این نشست با بیان اینکه بیمارستان شریعتی از سال ۴۲ تاسیس شده و عمر طولانی دارد، اظهار کرد: در کنار حفظ خدمت رسانی بهینه به مردم بازسازی این بیمارستان را نیز انجام دادیم.

ناقوسی با بیان اینکه اتاق عمل بازسازی و تخت‌های ان آی سی یو، آندوسکوپی و کولونوسکوپی نیز راه‌اندازی شده است، ادامه داد: درمانگاه نیز بازسازی شده است.

رئیس بیمارستان دکتر شریعتی با بیان اینکه در ورودی بیمارستان به سمت خیابان چهارباغ بازگشایی شده است، افزود: حجم ترافیک را در این زمینه در خیابان شریعتی کاهش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بازسازی این بیمارستان در قرار داد اولیه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شد، گفت: با این پول ۸۵ درصد پروژه انجام شد و پیمانکاران توان ادامه کار را نداشتند و کار را رها کردند اما اخیراً یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سازمان برای این بیمارستان تخصیص یافته که پروژه بازسازی تا ۲۲ بهمن تکمیل و بهره برداری می‌شود.

ناقوسی گفت: خرید تجهیزات برای  راه‌اندازی اتاق عمل جراحی قلب را در دستور کار داریم.

راه‌اندازی اتاق‌های زایمان در بیمارستان غرضی

علیزاده نوری، رئیس بیمارستان غرضی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق‌های زایمان با همراهی همراهان بیمار را در این بیمارستان فراهم کرده‌ایم، گفت: همچنین اتاق عمل در کنار این زایشگاه راه‌اندازی شده است تا در صورت بروز هر گونه مشکل در هنگام زایمان خدمات رسانی در حداقل زمان ممکن انجام شود. 

کد خبر 407547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.