بودجه سال ۹۹ شفاف، اجرایی و قابل نظارت باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است با همت مدیران و کارشناسان، بودجه سال ۹۹ شهرداری بیش از پیش واجد شفافیت بوده، قابلیت اجرای سیاست‌های کلان شورای شهر را داشته و ابزارهای نظارتی نمایندگان را بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن زمان تقدیم بودجه شهرداری به شورای شهر و روال بررسی و تصویبی که باید این بودجه در کمیسیون‌های تخصصی طی کند، اظهار کرد: در ارائه بودجه شهرداری تحول مثبتی انجام و به بودجه‌ای عملکردی تبدیل شده است که این امر اقدامی رو به جلو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مردم از آنچه تحت عنوان عوارض پرداخت می‌کنند و اینکه چگونه و چرا هزینه می‌شود نسبت به نظارت نمایندگان خود در شورای شهر اطمینان حاصل کنند، افزود: لازم است با همت مدیران و کارشناسان، بودجه سال ۹۹ شهرداری بیش از پیش واجد شفافیت بوده، قابلیت اجرای سیاست‌های کلان شورای شهر را داشته و ابزارهای نظارتی نمایندگان را بیشتر کند.

اصلاح رویه در تخصیص بودجه‌های فرهنگی شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سیاست‌های فرهنگی و ورزشی شورای شهر پس از نشست‌های متعدد کمیسیون مربوطه بررسی و به شهرداری ابلاغ شده است، تصریح کرد: یکی از مواردی که در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا مورد توجه بوده، اصلاح ساختار معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و سازمان مربوطه بوده است.

وی ادامه داد: تفکیک نقش معاون شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و رئیس این سازمان مورد تاکید است تا بدین شکل، نقش سیاست‌گذاری و نظارتی این معاونت در مناطق ۱۵ گانه و سایر زیر مجموعه‌های شهرداری تقویت شود.

مزروعی اضافه کرد: اصلاح نحوه تخصیص بودجه شهرداری مرکزی و مناطق به نحوی که سیاستگذاری، تامین اعتبار، هزینه‌کرد و نطارت بر آن کاملا در حیطه وظایف معاونت قرار گیرد، حفظ ساختار و اداره سازمان براساس ماده ۸۴ شهرداری‌ها، سیاستگذاری فرهنگی و ورزشی بر مبنای برنامه "شهروندی فرهنگی" و افزایش بودجه ورزشی و تفریحی در زیرمجموعه‌های شهرداری از دیگر تاکیدات شورای شهر در حوزه فرهنگی و ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است پیش از ساخت‌وسازهای جدید، بهسازی داشته‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری نظیر باغ بانوان و سالن‌های نمایش مورد توجه باشد تا میلیاردها ارزشی که در قالب امکانات موجود در شهرداری داریم، متروکه نماند.

تالار تیموری به موزه صنایع دستی تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انجام مقدمات لازم برای رفع تصرف از تالار تیموری کام اهالی فرهنگ و هنر اصفهان را شیرین کرد و امیدواریم این مجموعه تالار به موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان تغییر کاربری دهد تا کمبود تعداد موزه‌های شهر تا حدی جبران شود.

وی با یادآوری پیشنهاد طرح هم‌پیوندی با سیستان و بلوچستان که توسط شهردار اصفهان مطرح شده است، گفت: این طرح ورای کمک‌های نقدی و در اختیار گذاشتن امکانات بوده و با استقبال شهرداران کلانشهرهای کشور از این طرح در نشست آینده آن‌ها مطرح خواهد شد.

مزروعی اظهار کرد: در این طرح تنها نباید درپی پرداخت کمک‌های نقدی باشیم و لازم است امکانات فرهنگی و انباشت تجربه‌های کلانشهرها به نحوی در اختیار قرار گیرد که مردم خالص و شریف سیستان و بلوچستان بهترین استفاده را از آن ببرند.

کد خبر 407543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.