رشد ۱۴۶ درصدی تعداد موزه‌های اصفهان در شش سال گذشته

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‏‌دستی استان اصفهان از افزایش تعداد موزه‌های استان از ۱۵ موزه به ۳۷ موزه فعال و دارای مجوز خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، فریدون الله‌یاری گفت: کمیت و کیفیت در حوزه موزه‌ها می‌تواند به رشد صنعت گردشگری در استان یاری رساند.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲، سه موزه خصوصی، دو موزه مشارکتی، چهار موزه غیروابسته و شش موزه وابسته در سطح اصفهان مشغول به فعالیت بوده‌اند، افزود: درحال حاضر این تعداد به ۱۶ موزه خصوصی (۴۳۳ درصد رشد)، سه موزه مشارکتی، ۹ موزه غیروابسته (۱۲۵ درصد رشد) و ۹ موزه وابسته (۵۰ درصد رشد) افزایش‌یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: توسعه موزه‌های خصوصی در شهر اصفهان بسیار مهم است به‌نحوی‌که تعداد موزه‌های بخش خصوصی استان با محتوای تخصصی از یک موزه در سال ۱۳۹۲ به هشت موزه در سال جاری افزایش یافته است.

او با ذکر این‌که موزه‌های کشور با سنجش عملکرد یک‌ساله خود توسط داوران آگاه در این حوزه، به‌عنوان موزه‌های برتر کشور انتخاب و تقدیر می‌شوند، گفت: خوشبختانه موزه‌داران اصفهان هرساله استقبال بیشتری از این مراسم کرده و با حضور جدی‌تر در این رقابت، رتبه‌های ارزشمندی در کشور به دست آورده و مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته‌اند.

الله‌یاری تأکید کرد: در اردیبهشت سال گذشته این استان با کسب هفت رتبه برتر، هفت رتبه دوم و هفت رتبه سوم کشور رکورد دار شرکت در رقابت و کسب رتبه بود؛ که این نشان از اهمیت موزه‌داری در اصفهان است.

کد خبر 407539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.