فعالیت ۸۰۰ نیروی شهرداری اراک در عملیات برف‌روبی

شهردار اراک از فعالیت ۸۰۰ نیروی اجرایی و یکصد دستگاه از ماشین آلات زمستانه این شهرداری در عملیات برف‌روبی خبر داد.

محمدکریم شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد فعالیت ستاد زمستانه اظهار کرد: ۸۰۰ نیروی اجرایی شهرداری و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات زمستانه شامل برف روب، بیل بکهو، کامیون، خاور، باب کت، نیسان، خودرو مزدا ، جهت برف روبی بموقع در معابر شهر اراک در حال فعالیت است.

وی افزود: از همان ساعات ابتدایی بارش برف همراه با عوامل اجرایی شهرداری به جهت مدیریت بر عملکرد عوامل اجرایی شهرداری در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر در برف روبی و پاکسازی بموقع معابر برای تامین آسایش شهروندان، در سطح شهر حضور پیدا کردیم و از همان ساعات ابتدایی بارش برف تمامی اکیپ‌های اجرایی ستاد زمستانه شهرداری در حالت آماده باش بودند و حداقل ۸۰۰ نفر از نیروهای اجرایی، ستادی، مدیریتی و خدماتی و بالغ بر ۱۰۰ دستگاه از انواع ماشین آلات و تجهیزات سبک و سنگین شهرداری کمک کردند تا عملیات پاکسازی و برف روبی معابر به نحو مطلوب انجام شود.

شهردار اراک با بیان اینکه در عملیات برف روبی و پاکسازی معابر تلاش کردیم کمتر از نمک استفاده شود و از مخلوط شن و ماسه و کمی نمک جهت رفع لغزندگی و یخ زدگی معابر استفاده کردیم، تصریح کرد: در ساعات ابتدایی بارش که ترافیک شهر سنگین بود، به صورت اضطراری از مخازن تعبیه شده شن و ماسه در سطح معابر، جهت رفع لغزندگی استفاده کردیم، که شهروندان نیز کمک بسزایی در این امر داشتند و خوشبختانه شاهد مشکل خاصی در سطح شهر نبودیم و مسیر بزرگراه ها نیز با اقدام بموقع برف روبی، باز شده است.

وی ادامه داد: از زمانی که بارش برف آغاز شد، عملیات اجرایی با حداکثر توان صورت گرفته و اکنون از همشهریان می‌خواهیم که در برف تکانی درختان نیز به عوامل اجرایی شهرداری کمک کنند تا از آسیب به درختان و فضای سبز جلوگیری شود.

شفیعی از شهروندان درخواست کرد: از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کنند؛ چرا که کارگران و نیروهای عملیاتی شهرداری اراک در حال پاکسازی و برف روبی خیابان ها هستند و وجود خودروها در سطح شهر مانع از خدمت رسانی مناسب نیروهای عملیاتی می‌شود.

وی عنوان کرد: مخازن مربوط به قرار گیری کیسه‌های ماسه جهت جلوگیری از یخ زدگی معابر در چند نوبت شارژ شده، تا در صورت شدت بارش‌ها بتوانیم سریع‌تر خدمت رسانی کنیم، همچنین در تمامی اماکن عمومی شهر همچون مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس بسته‌های ماسه مخصوص توزیع شده است.

شهردار اراک افزود: در پی بارش شدید برف شب گذشته و همزمان با برودت هوای شهر از مددسرا (گرمخانه) شهرداری نیز بازدید کردیم و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات به ویژه در شب‌های اخیر که شهر اراک با کاهش شدید دمای هوا مواجه است، قرار گرفتیم و در خصوص رسیدگی هرچه بیشتر به مددجویان دستورات لازم صادر شد.

وی گفت: مددسرای شهرداری اراک با امکانات مجهز همچون حمام، سرویس‌های بهداشتی، اتاق خواب، سیستم گرمایشی و دیگر امکانات رفاهی،کارتن خواب ها، در راه ماندگان، متکدیان و بی خانمان‌ها را از ساعت هفت شب الی هشت صبح روز به پذیرش می‌کند.

کد خبر 407532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.