پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه کارخانه کمپوست ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه‌ گفت: احداث کارخانه کمپوست ارومیه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی اظهار کرد: احداث کارخانه کمپوست ارومیه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما بدعهدی پیمانکار موجب نیمه‌تمام ماندن پروژه شده است.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده سرمایه‌گذار خلع ید می شود و سازمان پسماند هم اکنون به صورت مکتوب به پیمانکار اعلام کرده است که اگر توانایی لازم را برای ادامه کار ندارد، می‌تواند کارخانه را به قیمت کارشناسی، به شهردار یا به سرمایه گذار جدید واگذار کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: سال ۸۶ احداث این کارخانه آغاز شد و در آن زمان برای به بهره برداری رسیدن ۵۰۰ میلیون تومان نیاز بود که امسال این رقم به پنج میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه‌ گفت: شهرداری ارومیه می‌تواند مدیریت این کارخانه را به دست گرفته و با مدیریت اصولی، به بهره برداری برساند.

وی با بیان اینکه تولید زباله ارومیه ۵۰۰ تن در روز بوده و این میزان در برخی فصول تغییر می‌کند، افزود: برای جمع آوری این میزان زباله۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می شود و این میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۳۰ گرم بوده و در این میان از شش ناحیه موجود، دو ناحیه ‌به صورت شبانه و چهار ناحیه هم به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 407518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.