افزایش نشاط شهروندی با خلاقیت شهری در شانگهای

در منطقه پودانگ واقع در شانگهای چین یک فضای عمومی بسیار جالب به نام استخر کریستالی، به عنوان بخشی از یک ناحیه چند منظوره احداث شده است تا محیطی سرگرم‌کننده برای تمام گروه‌های سنی به وجود آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استخر کریستالی یک فضای عمومی خلاقانه است که در بر پایه ایده اولیه مجتمعی چندمنظوره واقع در ناحیه New Bund، یک مرکز تجاری بین‌المللی جدید در شانگهای، طراحی شد. هدف از احداث این فضای عمومی افزایش تعامل اجتماعی بین بازدیدکنندگان از تمام گروه‌های سنی در محیطی جذاب و پرشور بود. 

پروژه شگفت‌برانگیز استخر کریستالی از یک پلکان تشکیل شده است که سطح خیابان را به فضای عمومی پشت‌بام ساختمان تجاری متصل می‌کند. در فضای پایینی سطح زمین محیطی بسیار اعجاب‌انگیز طراحی شده است که بازدیدکنندگان را به استفاده از پلکان به عنوان فضایی عمومی ترغیب می‌کند.

پلکان چنان به نظر می‌رسد که با شبنم نم‌دار شده است و فضاهایی زیبا در فضای مدور مرکزیش برای نشستن به وجود آورده است. گویی قطرات این شبنم‌ها از سطح پلکان به سطح زمین امتداد یافته و برکه‌ای چشم‌نواز ایجاد کرده است که همچون استخری کودکان و بزرگسالان را به خود جلب می‌کند.

پروژه استخر کریستالی پودانگ یک فضای بازی بسیار جالب بشمار می‌رود که سطح زمین آن مملو از اسباب بازی‌های هندسی به شکل حباب‌های آب و امواج است که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. در امتداد این مکان‌های بازی، سایبان‌هایی همرنگ با استخر تعبیه شده است و برای والدین امکان نشستن زیر سایه آن‌ها و تماشای بازی کودکان را فراهم می‌آورد.

هماهنگی فضاهای سبز ایجاد شده در اطراف استخر کریستالی  با طراحی جالب آن، زیبایی فضا را دو چندان کرده است و علاوه براین، هوای پاک را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در قسمت بالایی پله‌ها فضاهایی برای استراحت، تماشای چشم‌انداز زیبای پیرامون و صرف غذا تعبیه شده است. یک پله برقی نیز در کنار این پلکان ثابت احداث شده است تا رفت‌وآمد را برای افرادی که در بالا رفتن از پله‌ها مشکل دارند، آسان کند.  

کد خبر 407511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.