جلب حداکثری اعتماد مردم از مولفه‌های اساسی وزارت صمت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلب حداکثری اعتماد مردم، توجه به ظرفیت ها و توان بالقوه بخش خصوصی و تشکل‌ها، یکی از مولفه های اساسی و مورد توجه در عملکرد وزارت صمت در سالجاری بوده است، زیرا راه نجات از تحریم ها، اعتماد به مردم و بخش خصوصی است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، اظهار کرد: باید دیوارها را برداریم؛ تشکل ها نماینده واقعی مردم هستند و بنای حضورشان در جلسات مشترک، مستلزم توجه نظر و اتخاذ تصمیمات بر پایه آرا و نظرات کارشناسی ایشان است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته عملکرد قابل تقدیر تشکل های بخش خصوصی و اتاق اصناف در حفظ آرامش بازار و روند تولیدی کشور کاملا موثر بوده است و مطمئناً با تداوم این همراهی ها از شرایط خاص امروز نیز به راحتی عبور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین اولویت برای رؤسای استانی و مسئولان این وزارتخانه، توجه به ظرفیت ها و میزان همکاری با تشکل های بخش خصوصی است.

رحمانی افزود: تولید و صادرات کشور به توان و قدرت بخش خصوصی بستگی دارد و با فعال شدن ظرفیت‌های این حوزه است که می‌توانیم توسعه ای پایدار در این بخش ها را تجربه کنیم.

فرهنگ ساخت داخل باید به یک باور ملی تبدیل شود

وی گفت: آمادگی کامل داریم که اختیارات لازم را جز در مواردی که با محدودیت قانونی مواجه هستیم به بخش خصوصی تفویض کنیم.

وزیر صمت تاکید کرد: تنظیم بازار و تامین اقلام مصرفی روزمره مردم اولویت نخست ماست و با تمهیدات انجام شده هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالایی در سطح کشور وجود ندارد.

رحمانی گفت: در ایام پایانی سال باید توجه ویژه ای به سبد خرید مردم داشته باشیم و امیدوارم با همکاری همه عوامل از جمله تشکل‌های بخش خصوصی و اعضای زیرمجموعه آنها از جمله همین اصناف و تعاونی‌ها رضایت خاطر مردم را بیش از پیش جلب کنیم.

وی با اشاره به برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقق اهداف برنامه ساخت داخل، افزود: باید اصل قطع وابستگی تبدیل به یک باور ملی شود؛ امروز شرایط برای خودکفایی در اقلام کالایی فراهم آمده است که در عمل و با توجه به اهمیت آنها، نتیجه بدست آمده را باید فتح البابی برای آینده صنعت کشور قلمداد کنیم.

کد خبر 407505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.