به گزارش ایمنا، محمد کریم شفیعی، اظهار کرد: امروز نمیتوان گفت ارباب رجوع به میز خدمت مراجعه کند در حالی که سامانهای تحت عنوان شفافسازی عیان در شهرداری ۱۱ نوع خدمت از قبیل طرح جامع، طرح تفصیلی و… را به مردم ارایه میدهد.
وی ادامه داد: امروز مردم تمام اطلاعات را از طریق این سامانه کسب میکنند و به هرگونه از پرسشهای آنها پاسخ داده شده است، بنابراین نیازی به مراجعه حضوری آنها نیست.
شهردار اراک عنوان کرد: در شهرهایی مانند تهران و مشهد درخواستها به صورت الکترونیکی است و پس از پاسخگویی برای مردم ارسال میشود؛ باید به سمتی حرکت کنیم که مردم با در دست داشتن اطلاعات نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.
وی اظهار کرد: اخیراً سیستم یکپارچه شهرسازی در حوزههای مختلف شهرداری اراک ایجاد کردیم؛ این سیستم تمام اطلاعات مردم را به صورت یکپارچه در اختیار شهرداری و مردم قرار میدهد یعنی فرد میتواند روند پیگیری پرونده را ببیند.
شفیعی گفت: بخش درآمدی شهرداری اراک از اطلاعات سامانه عیان استفاده و به طور سیستمی و سازمانی عمل میکند.
شهردار اراک گفت: امکان پاسخگویی به ارباب رجوع با توجه به طولانی بودن فرآیند شهرداری از طریق میز خدمت وجود ندارد و میتواند اطلاعات از طریق سامانه نامبرده در اختیار آنها قرار گیرد.
منبع: مهر
نظر شما