محدودیت صدور پروانه کسب نانوایی به دلیل تامین آرد دولتی است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: علت ایجاد محدودیت در صدور پروانه کسب واحدهای صنفی نانوایی از سوی اتاق اصناف، مشکلات دولت برای تامین آرد یارانه ای و آرد نیمه یارانه ای مورد نیاز نانوایی ها است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز درباره شایعاتی مبنی بر تشکیل بازار سیاه برای صدور پروانه کسب نانوایی، سوالاتی را مطرح کرده است، اظهار کرد: ممنوعیتی که برای صدور پروانه برخی از واحدهای کسب و کار وجود دارد مربوط به واحدهای صنفی و مدیریت اصناف نمی‌شود و شامل برخی از مشاغل همچون دفاتر ثبت اسناد دولتی و داروخانه‌ها است که مدیریت و نظارت بر آنها از سوی نهادهای دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: اصناف هیچ محدودیتی برای صدور مجوز و پروانه کسب واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها ندارد و البته محدودیت صدور پروانه کسب نانوایی نیز در قانون نظام صنفی نیامده، علت ایجاد این محدودیت، دستورالعملی است که بر اساس تخصیص آرد از سوی دولت، تعداد نانوایی‌ها در آن مشخص شده و دولت قادر به تأمین نیاز آرد نانوایی‌های جدید نیست.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، خاطر نشان کرد: به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که اجازه بدهد اگر افراد قادر به تأمین آرد مورد نیاز خود برای اداره یک واحد صنفی نانوایی هستند، مجوز کسب آنها صادر شود اما این پیشنهاد رد شده و دولت نمی‌تواند به نانوایی‌های جدید بگوید با هر قیمتی که می‌خواهید آرد تهیه کنید و به هر قیمتی که می‌خواهید نان را به فروش برسانید.

جهانگیری یادآور شد: مجوز و پروانه‌های کسب واحدهای صنفی نانوایی تا حد اشباع در استان اصفهان صادر شده و تخصیص آرد مورد نیاز آنها برای طبخ نان به صورت دقیق صورت می‌گیرد، همچنین بر اساس مصوبه دولت، اتاق‌های اصناف از مردادماه سال ۹۷ اجازه صدور پروانه جدید نانوایی نداشته‌اند.

سهمیه سوخت تعدادی از تاکسی تلفنی‌ها و وانت بارها واریز شد

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: سهمیه سوخت تعدادی از تاکسی تلفنی‌ها و وانت بارها واریز و مقرر شده است تا بر اساس هزینه بنزین، ما به تفاوت نرخ بنزین دولتی و آزاد به صورت ریالی به حساب پیک موتوری‌ها واریز شود.

وی افزود: برخی از تقاضاهای مربوط به اصناف در سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز ایراداتی داشته که در حال بررسی و رفع آنها هستیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خبر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر افزایش چهار درصدی قیمت اقلام فروشگاهی پس از سهمیه بندی بنزین را تکذیب کرد و یادآور شد: مجوزی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای افزایش قیمت اقلام مورد نیاز مردم صادر نشده بلکه این تحلیل شخصی سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور از افزایش چهار درصدی قیمت‌ها پس از سهمیه بندی بنزین بوده است.

کد خبر 407488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.