۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
عسل اصفهان سمی نیست

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تحقیقات و آزمایش انواع عسل‌های تولید شده در استان اصفهان نشان می دهد سمی در آن‌ها وجود ندارد.

سید محمد مهدی طبائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تکذیب خبر باقی ماندن سموم گیاهان مورد استفاده زنبور عسل در عسل عرضه شده در بازار، اظهار کرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته بر اساس پژوهش‌های دقیق و آزمایش انواع مختلف عسل تهیه شده در استان، اعلام کرد که سموم گیاهان از طریق زنبور عسل، در عسل باقی نمی‌ماند.

وی افزود: تعیین استاندارد عسل برای توزیع در بازار مصرف، از طریق بررسی چند معیار همچون میزان ساکاروز، نسبت گلوکز به پروکتوز و میزان وجود آمیلاز صورت می‌گیرد و آزمایش این پارامترها می‌تواند سمی بودن عسل را مشخص کند.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان این که میزان تولید عسل در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلو عسل در فروشگاه‌های معتبر استان اصفهان افزایش چشمگیری نداشته اما قیمت شکر و ملزومات زنبورداری و کرایه کوچ زنبوردارها و دستمزد کارگر زنبورداری به شدت افزایش یافته و برای زنبورداران منفعت حاصل از فروش عسل با کاهش محسوسی مواجه شده است.

طبائیان اضافه کرد: علت افزایش قیمت ملزومات زنبورداری در کشور و به ویژه استان اصفهان وابستگی تولید این ملزومات به واردات مواد اولیه از کشورهای دیگر یا افزایش نرخ دلار نبوده زیرا صنعت زنبور داری وابستگی به خارج از کشور ندارد.

استاندارد زنبورداری اصفهان با کشورهای اروپایی برابر است

وی ادامه داد: اصفهان رتبه سوم تولید عسل در کشور از نظر وزنی را دارد و از نظر کیفیت شاید اولین استان تولید کننده عسل در کشور باشیم؛ استاندارد زنبورداری و تولید عسل در اصفهان با استاندارد کشورهای اروپایی برابر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش بازرسی اصناف اصفهان در اطلاعیه ای به نقل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یک برند تجاری عسل را فاقد مجوزهای بهداشتی اعلام و غیرمجاز دانست، همچنین اعلام کرده بود که عرضه تجاری آن مورد تأیید نیست."

برخی رسانه‌ها نیز با انتشار یک خبر پیرامون سمی بودن عسل‌های اصفهان، نسبت به مصرف آن، به شهروندان هشدار داده بودند.

کد خبر 407486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.