آماده‌باش ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا

شهردار بندر آستارا از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای شهرداری آستارا با بهره‌گیری از همه امکانات، ماشین‌آلات و نیروهای خدمات شهری از روزهای گذشته در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف احتمالی هستند.

وی افزود: دو دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل میکانیکی، یک دستگاه بابکت، پنج دستگاه ماشین پرس، پنج دستگاه خودروی کامیون، سه دستگاه خودروی خاور، خودروهای حمل زباله و زنجیر چرخ در زمان بارش برف در مسیرهای مختلف شهر آماده خدمت‌رسانی هستند و برای آن‌ها حدود دو هزار لیتر سوخت خریداری شده تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

معیتی به خرید لباس‌های گرم به ویژه بادگیر و چکمه برای نیروهای شهرداری آستارا اشاره کرد و گفت: مکان‌هایی در شهر به عنوان گرمخانه برای اسکان افراد بی‌خانمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم شاخه‌زنی درختان پر خطر در هنگام بارش برف خاطرنشان کرد: چوب‌هایی بلندی تهیه و آماده شده تا هنگام نشست برف روی شاخه‌های درختان، آن‌ها را پاک‌سازی و از آسیب احتمالی به آن‌ها جلوگیری کنیم.

شهردار آستارا اظهار کرد: نهرها  به طور کامل لایروبی و پاک‌سازی شده تا در موقع بارش برف دچار انسداد نشود.

معیتی گفت: از سال‌های گذشته در حدود ۴۰ تن  نمک و شن خریداری شده وجود دارد و  نمک‌ها بسته‌بندی و در پنج نقطه شهر جاسازی شده تا در زمان بارش برف مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر  سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا هماهنگی‌های لازم را با اتحادیه تاکسی‌رانی و مدیران آژانس انجام داده و یک دستگاه مینی‌بوس نیز در زمان بارش برف آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

شهردار آستارا گفت: سامانه تماس ۱۳۷ و تلفن‌های گویای شهرداری آستارا برای پاسخگویی شبانه‌روزی به شهروندان در حالت آماده‌باش است.

معیتی تاکید کرد: در زمان بارش احتمالی، معابر اصلی، مسیرهای منتهی به مراکز درمانی و محل‌های خرید مردم باید باز نگه داشته شود و همه نیروها زمینه‌های آرامش و شادابی هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 407481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.