کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی توسط شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از کسب عنوان نخست مدیریت مصرف انرژی از سوی شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد و گفت: این انتخاب پس از بررسی ۳۷ ارگان اجرایی در استان اصفهان انجام شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان با ۱۳۰۰ اشتراک برق و مصرف بیش از ۹۰ هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در سال، بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان است.

وی افزود: برنامه‌ریزی منسجم در راستای تحقق مصرف بهینه در سر فصل‌های اصلی برنامه‌های شهرداری و معاونت خدمات شهری قرار گرفته است.

معاون خدمات شهردار اصفهان تصریح کرد:  این میزان انرژی صرف خدمات عمومی شهری مانند تامین روشنایی پارک‌ها، آبنماها، برق تاسیسات آبیاری و نورپردازی ابنیه تاریخی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم مدیریت مصرف انرژی در ارائه خدمات شهری با اولویت‌های زیست محیطی و همچنین کاهش هزینه‌های جاری و از طرفی حجم و پراکندگی مصرف در فضاهای شهری، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه و تعریف راهکارهای گوناگون اجرایی با حفظ کیفیت خدماتی که مستلزم مصرف برق هستند، موفق به کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف شده‌ایم.

امیری اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت متمرکز و هماهنگ توسط مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری با شرکت توزیع برق اصفهان نسبت به ارزیابی و رصد ماهیانه تمامی اشتراکات برق اقدام و تطابق لازم با مصرف استاندارد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به لزوم بهینه سازی مصرف و هزینه‌های انرژی و تاکیدات شهردار اصفهان در خصوص اداره ارزان شهر در این بخش، همچنین اهمیت ارتقای جایگاه شهرداری در میان دیگر نهادها و دستگاه‌ها، در سال جاری معاونت خدمات شهری ضمن شرکت در طرح وزارت نیرو در خصوص کاهش بار شبکه توزیع به ویژه در شش ماهه نخست سال، نسبت به تدوین شاخص‌های استاندارد جهت مصارف گوناگون شهری مانند روشنایی، نورپردازی، سامانه‌های آبرسانی، آبنماها و دیگر مصارف تحت پوشش خدمات شهرداری اقدام کرده و با برنامه ریزی و اجرای اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری در نهایت شهرداری اصفهان پس از یک دوره شش ماهه ارزیابی مستمر روزانه توسط شرکت توزیع، با دریافت تخصیص پاداش ریالی موفق به کسب رتبه نخست در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

کد خبر 407476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.