استقلال ۳- الکویت صفر/ صعود با ۳ گل در زمین ثالث

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر الکویت به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه تیم‌های استقلال و الکویت در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر صفر استقلال به پایان رسید.

مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال ایران و الکویت کویت

ورزشگاه: آل مکتوم دوبی

تماشاگر: نزدیک به ۶ هزار نفر

گل‌ها: شیخ دیاباته (دقایق ۲۷ و ۵۳) و وریا غفوری (دقیقه ۵۹) برای استقلال

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۱۷)، شاهین طاهرخوانی (دقیقه ۷۸) از استقلال- فهد الرشیدی (دقیقه ۳۹)، علاء عباس (دقیقه ۴۴)، بیسمارک (دقیقه ۵۳)، یوسف الخبیزی (دقیقه ۶۳) از الکویت

استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور (۷۵- هروه یلیچ)، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند (۴۶- فرشید باقری)، مهدی قائدی و شیخ دیاباته (۶۸- ارسلان مطهری)

سرمربی: فرهاد مجیدی

الکویت: حمید یوسف القلاف، خالد القحطانی (۷۱- یعقوب التراوا)، حسین الحکیم، فهد حمود الرشیدی، فهد الهاجری، سیسوکو، یوسف الخبیزی، عبدالله سالم البوریکی (۶۶- احمد زنکی)، یوسف ناصر السلیمان، علاء عباس و بیسمارک (۶۳- فیصل الحربی)

سرمربی: ولید نصار

داور: محمد بن نصرالدین (مالزی)

شرح بازی:

پس از حواشی فراوان در مورد تغییر ورزشگاه بازی و سلب امتیاز میزبانی استقلال در ایران، بالاخره پس از کش و قوس فراوان دیدار دو تیم استقلال و الکویت در ورزشگاه آل مکتوم دوبی برگزار شد. استقلال که با توجه به تاخیر پرواز تهران به دوبی با تاخیر به این شهر رسیده بود اما بازی را خوب آغاز کرد و با تحت فشار گذاشتن مدافعان الکویت در دقیقه ۱۷ روی فرصت طلبی دیاباته به گل رسید تا با خیالی راحت بازی را ادامه دهد. الکویت اما تیم دست و پا بسته‌ای نشان نداد و در همان نیمه نخست یکی دو موقعیت بسیار خوب روی دروازه استقلال ایجاد کرد که درخشش حسینی و البته بی دقتی مهاجم الکویت مانع به تساوی کشیدن بازی شد.

در نیمه دوم استقلال باز هم بازی را بهتر آغاز کرد و قبل از اینکه یک ربع از شروع نیمه دوم بگذرد، دو بار توسط دیاباته و غفوری به گل رسید تا خیال خود را بابت پیروزی راحت کند و ادامه بازی را با فشار کمتری دنبال کند. استقلال که در نیم ساعت پایانی بازی با بیرون کشیدن یارهای اصلی خود مثل دیاباته به او برای بازی پلی آف بعدی استراحت داد، با کنترل بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و به مرحله پلی آف صعود کرد.

استقلال در مرحله پلی آف در قطر به مصاف الریان قطر می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار به مرحله گروهی صعود می‌کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۲۷- استقلال)- پاس بلند دانشگر پشت مدافعان الکویت به دیاباته رسید و او با جنگجویی و استفاده از قدرت بدنی‌اش موقعیت خوبی برای خود ساخت تا در نهایت با یک ضربه آرام اما دقیق دروازه الکویت را باز کند.

۰-۲ (۵۳- استقلال)- ارسال زیبای غفوری از سمت راست درون محوطه جریمه به دیاباته رسید و او با یک کنترل و ضربه سریع گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند.

۰-۳ (۵۹- استقلال)- ضربه ایستگاهی بسیار زیبای وریا غفوری در کنج دروازه الکویت جای گرفت تا بازی ۳ بر صفر شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- حرکت تکنیکی قائدی و نفوذ او به محوطه جریمه الکویت فرصت خوبی را برای استقلال ایجاد کرد اما توپ در نهایت توسط دروازه‌بان جمع شد.

دقیقه ۳۶- شوت خطرناک هافبک الکویت با واکنش زیبای حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵- توپ ارسالی از سمت چپ پشت مدافعان استقلال با ضربه سر خطرناک علا عباس همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- در شلوغی محوطه جریمه دیاباته در چند قدمی دروازه صاحب فرصت شوتزنی شد اما ضربه او را دروازه‌بان الکویت مهار کرد.

دقیقه ۸۰- ضربه ایستگاهی تماشایی علاء عباس با واکنش بهتر حسینی راهی کرنر شد.

بهترین بازیکن:

به غیر از دیاباته که با دو گل بهترین بازیکن زمین بود، وریا غفوری با یک گل و یک پاس گل در کنار حسین حسینی با چند واکنش زیبا، بهترین بازیکنان میدان بودند.

کد خبر 407463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.