رضایی: موسسات قرآنی سازمان دهی شوند

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم سازمان دهی موسسات قرآنی استان افزود: کارگروه قرآن و عترت استان با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا پیرامون مسائل موسسات قرآن و عترت یک مجموعه واحد تصمیم گیری نماید.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: این قبیل جلسات به منظور همدلی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا تصمیمات لازم در خصوص فرهنگ عمومی جامعه گرفته شود که یکی از مصادیق می تواند بحث اسراف و تبذیر، آسیب های فضای مجازی و مسائل مربوط به آن باشد.

وی افزود: وعاظ اهل بیت (ع) به ویژه در ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و صدا و سیما می تواند نقش مهمی در ارائه راهکارهای پیشگیری از اسراف در اختیار مردم قرار دهند در همین ارتباط تدوین نقشه راه برای دستگاه های ذیربط ضروری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم سازمان دهی موسسات قرآنی استان، گفت: کارگروه قرآن و عترت استان با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا پیرامون مسائل موسسات قرآن و عترت یک مجموعه واحد تصمیم گیری نماید همچنین لازم است پژوهشی پیرامون نقش قرآن آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود.

رضایی تاکید کرد: فضای فرهنگی متعددی در سطح شهر وجود دارد که نهادهایی همچون آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان، حفظ و نگهداری آن را برعهده دارند بر همین اساس می توان با هماهنگی های لازم بخشی از آنها را برای بهره برداری قرآن آموزان در اختیار موسسات قرآنی قرار داد. گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، قرآن آموزی در بین اقشار مختلف جامعه گسترش بسیاری یافته است و خوشبختانه مدرسه علمیه ای نیز برای طلاب در اصفهان ایجاد شده که به تربیت حافظان قرآن کریم می پردازد.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: شورایی با حضور مسئولان ذیربط ویژه امور قرآنی باید تشکیل شوند تا بتوان شرایط قرآن آموزی را تسهیل کرد. فعالیت موسسات قرآنی باید با نظارت شورای مرتبط با آن ادامه یابد و مجوزها و بودجه این مراکز نیز از طریق همین شورا مدیریت شود.

کد خبر 407423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.