امدادرسانی به ۲۱۰ هزار نفر در ۱۲۰۰ شهر و روستا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۱۰ هزار نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۸ روز گذشته، خبر داد و گفت: هموطنان در یک هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امدادی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر برخوردار شده اند.

به گزارش  ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ دی ماه تا امروز شنبه ۵ بهمن ماه، اظهار کرد: هموطنان همه استان‌ها متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۳ هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر  به ۲۱۰ هزار نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی ادامه داد: هموطنان در یک هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۷ هزار و ۶۶۹ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. به علاوه ۱۱۶ نفر از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر رهاسازی ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک و تخلیه ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب، گفت: متاسفانه ۵ نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار جان باختند. ۱۱ فروند بالگرد که شامل ۴ بالگرد هلال احمر و  ۷ بالگرد نظامی است، با انجام ۲۸۲ سورتی پرواز معادل ۱۹۲ ساعت پرواز، ۶۵ تن اقلام امدادی را به مناطق متاثر از سیل منتقل کردند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار و ۴۷۰ بسته غذایی، ۴ هزار و ۶۸۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۴ هزار و  ۷۶۰ تخته پتو مینگ، ۲۵ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰ هزار و ۶۴۹ تخته موکت، ۶ هزار و ۳۱۰ کیلوگرم قند و شکر، ۲۱ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۶۰۷ شعله والوور، ۴ هزار و ۸۴۰ قوطی روغن، ۷۱ هزار و ۷۳۲ بطری آب معدنی، ۴ هزار و ۴۸۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

کد خبر 407420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.