۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
دهکده جدید شهری در استرالیا

مدیران شهری با هدف ایجاد مفهومی جدید از زندگی پایدار مکان یکی از بازارهای بزرگ سیدنی را به شهرکی کوچک با عناصر بی‌نظیر سکونت و کشاورزی تبدیل کرده‌اند تا استاندارد جدیدی برای طراحی شهری در آینده ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان شهر سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه، از بازار بزرگ سیدنی که در سال ۲۰۱۸ به مکان دیگری در شهر منتقل شد، برای احداث یک پروژه شهری شگفت‌انگیز بهره گرفتند. شهرک جدید که در ناحیه چندفرهنگی پاراماتا در غرب سیدنی واقع شده است دهکده‌ای سبز به شمار می‌رود که در آن عناصر مسکونی و کشاورزی به طور یکسان در نظر گرفته شده است.

بازار سیدنی از بزرگ‌ترین وبهترین بازارهای کشور استرالیا به شمار می‌رود که از سال ۱۹۷۵ در بخش مرکزی فلمینگتن، یک منطقه مسکونی در استرالیا، واقع شده بود اما در اوایل سال ۲۰۱۸ به ناحیه جدیدی در غرب شهر منتقل شد. از آن‌جا که در حال حاضر سیدنی دارای سه مرکز شهری است، در نتیجه نقل مکان بازار سیدنی به غرب سومین مرکز شهر حاکی از گسترش شهری است. فضای به جا مانده از بازار سیدنی فرصت مناسبی برای طراحان شهری بود تا بتوانند ایده بلندپروازانه خود مبنی بر احداث شهرک سبز را عملی کنند.

شهرک جدید که فلمینگتن ۲۰۳۶ نام گرفت، از زمین‌های کشاورزی متعدد، ساختمان‌های تجاری و مسکونی و یک مرکز خرید جدید تشکیل شده است. فضای سبز، بیش از ۹۰ درصد از فلمینگتن ۲۰۳۶ را در برگرفته است و بیش از ۳۰ درصد نیاز خوراکی ساکنان را تامین می‌کند. گسترش فضای سبز در دهکده شهری جدید نه تنها باعث رونق تجاری کشاورزی منطقه شده است، بلکه به کاهش اثرات ناشی از گرمایش زمین کمک قابل توجهی کرده است.

ساختمان‌های دهکده سبز فلمینگتن ۲۰۳۶ به طور کامل در پوشش سبز محصور شده است و بام‌باغ‌ها، پشت‌بام خانه‌های کوچک‌تر را در برگرفته است. در بام‌باغ‌ها گیاهان خوراکی کاشته می‌شود تا غذای مورد نیاز ساکنان و حیوانات منطقه را تامین می‌کند. دهکده جدید فلمینگتن ۲۰۳۶ ظرفیت سکونت ده هزار نفر و به کار گیری چهار هزار نفر را دارد و قرار است در آن یک ایستگاه جدید مترو احداث شود که تردد ساکنان و گردشگران را از داخل شهر به سیدنی و پاراماتا و برعکس تسهیل خواهد کرد.  

کد خبر 407413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.