اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان گفت: با اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر، چرخه استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهروندان در کوچه پس کوچه‌های شهر ایجاد می‌شود.

امیرحسین ستوده‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش با ایجاد معاونت‌های فرهنگی در مناطق ۱۵ گانه تغییرات جدی در ساختار عملیاتی ایجاد و تمام نقاط شهر تبدیل به یک گذر فرهنگی شد و محلات شهر به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار همچون مناطق مرکزی شهر تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.

وی افزود: در گذشته فرهنگ‌سراهای شهرداری برنامه‌ها را اعلام و در انتظار مخاطبان برای استفاده از برنامه‌ها بودند، اما در حال حاضر متدهای فرهنگی تغییر کرده و باید با توجه به شرایط و فضاهای جدید و در نظر گرفتن سلایق اقشار مختلف، در محلات شهر به استقبال مخاطبان برویم  و ویژه برنامه‌ها را در عرصه و فضاهای عمومی شهر برگزار کنیم، این اقدامات ارتقاء فرهنگ جامعه را به همراه خواهد داشت.

رییس هماهنگی امور مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان ارتباط با مؤثران و فعالان حوزه‌های فرهنگی در مناطق، رصد و بررسی نیازها و آسیب‌های فرهنگی در محلات شهر، شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها و فضاهای فرهنگی و اجتماعی در شهر را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مشارکتی در دل محلات شهر، چرخه استفاده از ظرفیت‌های نهفته شهروندان در کوچه پس کوچه‌های شهر ایجاد می‌شود.

ستوده‌فر ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری تلاش شده که در همه مناطق شهر اصفهان پاتوق‌های نوجوان را داشته باشیم که این ایده عملیاتی شده و به این ترتیب در هر منطقه‌ای یک فرهنگسرا به عنوان پاتوق اصلی نوجوان طراحی شده تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های شهر و نه فقط خانه نوجوان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه فجر، برنامه ریزی لازم و یک فراخوان مشارکت اعلام شده تا هر کدام از گروه‌های مردمی و خیران که برنامه‌ای برای مشارکت در برگزاری برنامه‌ها دارند، آمادگی خود را اعلام کنند، البته شهرداری اصفهان آماده همکاری برای برگزاری برنامه‌ای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت گروه‌های مردمی و خیّران است.

کد خبر 407388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.