داروی کرونا ویروس روی حیوانات آزمایش می‌شود

یک دانشمند آلمانی گفته است از سال ۲۰۰۲ که بیماری سارس شیوع پیدا کرد، او در حال توسعه درمانی برای کرونا ویروس بوده است.

به گزارش ایمنا، اخیراً افراد بعضی مناطق کشور چین به ویروسی به نام "کروناویروس"(coronavirus) مبتلا شده‌اند و این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده‌اند؛ شیوع این بیماری در "ووهان"، ششمین شهر پرجمعیت چین است. یک دانشمند آلمانی به تازگی اظهار کرده است از سال ۲۰۰۲ که بیماری سارس شیوع پیدا کرد، در حال توسعه درمانی برای درمان کرونا ویروس بوده است.

سارس نوعی بیماری خطرناک تنفسی است که از سال ۲۰۰۲ شیوع یافت. پس از شیوع این بیماری در کشور چین، به سرعت به دیگر کشورهای آسیای شرقی و کشورهای آمریکای شمالی سرایت کرد؛ عامل سارس، نوعی ویروس از گروه کوروناویروس است. "رالف هیلجنفلد"(Rolf Hilgenfeld)، زیست شناس ساختاری "دانشگاه لوبک"(University of Lübeck) آلمان، طی مصاحبه‌ای‌ که اخیراً مجله نیچر با او انجام داد، اعلام کرد پس از شیوع بیماری سارس در حال تلاش برای توسعه درمانی برای بیماری کرونا ویروس بوده است.

کروناویروس‌ها، خانواده بزرگی از ویروس‌ها محسوب می‌شود که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود. این ویروس‌ها در دهه ۱۹۶۰ کشف شدند، اما هیچ واکسن یا داروی تأیید شده‌ای برای پیشگیری یا درمان آن‌ها وجود ندارد. رالف هیلجنفلد که اکنون در چین است، طی محاحبه‌ای به طور کامل از تلاش خود برای توسعه درمانی برای ویروس مذکور به نیچر گفته است. هیلجنفلد از زمان شیوع بیماری سارس (SARS) در تلاش است تا درمانی برای بیماری کروناویروس ایجاد کند.

 این زیست شناس آلمانی امیدوار است مسئولان چینی بگذارند وی به شهر ووهان چین وارد شود و با محققان این شهر دو ترکیب دارویی را بر روی حیوانات مبتلا به این ویروس آزمایش کنند. در حال حاضر این داروها را نمی‌توان بر روی انسان‌ها آزمایش کرد؛ بنابراین وی قصد دارد این داروها را بر روی حیوانات مبتلا به این ویروس آزمایش کند. او که در حال حاضر در چین است، در مصاحبه با نیچر درباره اهداف خود و موانعی که سر راه او قرار دارد، سخن گفته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 407382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    از این زیست شناس ممنون اما چرا کشور چین به این محقق اجازه ورود به اون شهر رو نمیده درصورتیکه ایشون هز سال ۲۰۰۲روی این موردکار کرده وبه نتایجی هم رسیده چینیها باید با تمام جهان همکاری بکنند که فوری واکسن ویا داروی درمان این ویروس که منشاع ان چین بتده وکل جهان رو داره فلج میکنه نهایت همکهری رو باید داشته باشند