۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
پارکینگ حشرات و پرندگان!

آلبورگ، شهری بندری صنعتی در شمال دانمارک دارای پیشینه تاریخی، میزبان پارکینگی منحصر بفرد است که فراتر از تامین فضا برای پارک خودروها عمل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارکینگ بی‌نظیر آلبورگ که Parking House G2 نام گرفته است، ساختمانی مجسمه مانند است که از ورقه‌های آلومینیومی پوشیده شده و مانند یک جاندار از زوایای مختلف نماهایی متفاوت دارد برای بازدیدکنندگان از هر طرف چشم‌اندازی متفاوت دارد. سازندگان، این پارکینگ اعجاب‌انگیز ورقه‌های پوششی آلومینیومی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که امکان استفاده دوباره از آن‌ها وجود داشته باشد و همچنین به عنوان مکانی برای افزایش لانه‌گزینی پرندگان و حشرات قابل استفاده باشد.

این پارکینگ در منطقه‌ای احداث شده است که قبلاً یک بندر صنعتی بود اما در چند سال اخیر به محله‌ای با کاربری چند منظوره تبدیل شده است. به همین دلیل، سازندگان پارکینگ جدید آلبورگ تلاش کردند در طراحی خود پیشینه منطقه را حفظ کنند و از آلومینیوم برای پوشش نمای آن بهره بگیرند. این افراد برای این‌که به این منطقه تاریخی روح تازه‌ای ببخشند، ساختمان پارکینگ را مانند مجسمه‌ای بسیار زیبا و غول‌پیکر طراحی کردند که از زوایای مختلف نمایی متفاوت دارد. نکته جالب توجه این‌که، بازدیدکنندگان خواه پیاده باشند یا سوار بر خودرو، در مسیرها و با سرعت‌های مختلف چشم‌انداز متفاوتی از Parking House G2 را تجربه خواهند کرد. همچنین ساختمان فوق از فاصله نزدیک و دور، به طور مستقیم یا از کناره‌ها، با تغییر نور و در فصول مختلف سال، چشم‌اندازهای متفاوتی را شکل می‌دهد.

پویایی بصری نمای مجسمه غول‌پیکر آلبورگ به‌خاطر طراحی خاص ورقه‌های خاکستری آلومینیومی است که مثل پارچه‌ای به دور یک سازه بتنی پیچیده شده است. علاوه‌براین، زوایه‌سازی و چینش ورقه‌های آلومینیوم به‌گونه‌ای است که باعث هدایت نور طبیعی و تهویه هوای داخل ساختمان می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این پوشش آلومینیومی می‌توان به امکان پرورش گیاهان سبز روی نمای بیرونی اشاره کرد؛ مدیران ساختمان می‌توانند در هر زمانی که بخواهند از نمای سازه برای ایجاد دیوارهای سبز بهره ببرند.

ساخت‌وساز پروژه عظیم پارکینگ مجسمه‌مانند آلبورگ بیش از دو سال زمان برد و در نهایت سازه‌ای احداث شد که مساحت حدود ۱۵ هزار متر مربع را در برگرفت و فضای پارک برای ۵۹۰ خودرو را تأمین کرد. نمای آلومینیومی این سازه قابلیت بازیافت دارد و در آینده می‌توان قطعات آن را از هم جدا کرد و در احداث سازه‌های دیگر مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 407381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.