راه‌اندازی دیتاسنتر شیراز در جهت تحقق شاخصه‌های شهر هوشمند

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز گفت: هدف از راه اندازی دیتاسنتر بزرگ شیراز، استقرار شاخصه‌های شهر هوشمند است که از طریق آن علاوه بر ارائه خدمات، طرح حاکمیت و مدیریت هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط زندگی و کار هوشمند، حمل و نقل هوشمند و شهروند هوشمند شود.

به گزارش ایمنا، محمدهادی هاشم پور در بازدید از مراحل اجرایی دیتاسنتر شیراز، این مرکز را یکی از بزرگ‌ترین مراکز مهم استراتژیک برای تبادل دیتا، پالایش و پردازش فناوری اطلاعات برشمرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین مولفه های توسعه‌ای شهرهای هوشمند، برخورداری از چنین مراکز اطلاعاتی است.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری شیراز برای بالا بردن ضریب هوشمندکردن فعالیت‌ها و خدمات خود، افزود: با راه اندازی دیتا سنتر شیراز علاوه بر امکان تعاملات بین دستگاهی در مجموعه شهرداری شیراز، سرویس دهی خدمات الکترونیک شهر هوشمند به شهروندان و سایر دستگاه های خدماتی و اجرایی فراهم خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با تاکید بر گستره وسیع خدماتی که از سوی شهرداری‌ها ارائه می شود، افتتاح این پروژه را یک ضرورت دانست و اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از خدمات الکترونیکی و نیازهای حوزه فناوری اطلاعات از جمله عملیات الکترونیکی صدور پروانه های ساختمانی، برون سپاری و واگذاری خدمات شهرداری به دفاتر پیشخوان و همچنین تمام پروسه های شهرداری الکترونیک انجام خواهد شد.

هاشم پور این مرکز را زیرساختی مناسب برای ارائه خدمات شهرهوشمند دانست و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه هایی از این دست گامی مثبت جهت هوشمندسازی شهر و مقدمه ای برای برخورداری از مدیریت همگام و یکپارچه شهری است.

کد خبر 407365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.