تجهیز مرکز کنترل ترافیک شهر به ۷ پروژه زیرساختی

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در مرکز کنترل ترافیک شهر اصفهان، هفت پروژه تامین زیرساخت‌ها مانند مواردی چون تجهیز اتاق سرور به سیستم پیشرفته خنک کننده و خرید سیستم‌های ذخیره‌ساز سرورها برای افزایش میزان ثبت تصاویر در دوربین های معابر سطح شهر اجرا شده است.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸۰ سامانه هوشمند نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی شده که شامل تابلوهای متغیر خبری است تا رانندگان از چگونگی وضعیت ترافیک مسیر خود آگاه شوند و در صورت افزایش ترافیک، مسیرهای جایگزین را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ۴۹ سامانه ثبت تخلف عبور از مسیر ویژه تردد اتوبوس‌های BRT با هدف اولویت‌بخشی به کنترل مسیرهای حمل ونقل عمومی نصب شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر تعداد سه سامانه ثبت تخلفات طرح زوج و فرد خودروها با هدف تاثیر در کاهش آلاینده‌ها در محدوده مرکزی شهر اضافه و نصب شده است.

وی از نصب ۱۱۸ دوربین ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز در سطح شهر اصفهان خبر داد و گفت: این‌ سامانه‌ها با هدف کاهش حوادث ترافیکی در بسیاری از تقاطع‌های شهر نصب شده است.

کریمی ادامه داد: ۱۳ سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی با هدف کمک به روان‌شدن ترافیک شهر راه‌اندازی شده است تا تخلفاتی همچون پارک دوبل، تخلف پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، حریم تقاطع‌ها و میدان‌ها را ثبت و اعمال جریمه کند.

وی گفت: خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفیدرنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات به صورت مکانیزه ثبت می‌شود هدف بکارگیری آن‌ها افزایش ایمنی شهروندان و روان‌شدن معابر شهر است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: برخی شهروندان بر این باور هستند که اگر راننده یا یکی از سرنشینان در خودرویی که تخلف ایستایی انجام داده بماند، اعمال قانون توسط خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه انجام نمی‌شود غافل از اینکه با وجود سامانه‌های جدید، اگر راننده داخل خودرو هم حضور داشته باشد، پلاک خودرو ثبت می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیشترین تخلفات ثبت شده توسط این سامانه‌ها، پارک دوبل که تاثیر زیادی بر کاهش ظرفیت معابر می‌گذارد، بوده و پس از آن پارک خودروها در ایستگاه اتوبوس و توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین شهر بوده است.

کد خبر 407360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.