اصلاح مبادی ورودی و خروجی شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انعقاد تفاهم‌نامه مطالعه و اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و اصلاح هندسی ورودی و خروجی شهرهای با جمعیت کمتر از پنجاه‌ ۵۰ هزار نفر بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ مرضیه حصاری اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای عملیاتی کردن تکالیف منظور شده در بند "۸" اصل ۱۳۴ مصوبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ هیئت دولت و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ برای کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر، منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه سازوکار اجرایی این تفاهم‌نامه نیز تنظیم‌ و به استانداری‌ها ابلاغ شده است، افزود: این تفاهم نامه برای اولین بار برای بهره گیری هر چه بهتر از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق تنظیم شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مقرر است حداقل ۵۰ نقطه پرتصادف در استان‌های مختلف دارای اولویت، که توسط پلیس راهور اعلام شده است، مورد مطالعه و بررسی قرارگرفته و پس از امکان‌سنجی انجام‌شده توسط معاونت امور عمرانی استانداری‌ها، نسبت به اصلاح هندسی و ارتقای ایمنی آن نقاط با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام شود.

حصاری اظهار کرد: پس از تأیید معاونت عمرانی استان‌ها، مطالعات مهندسی و اجرای عملیات عمرانی برای ارتقای ایمنی آن نقاط آغاز می‌شود.

وی گفت: نقاط مذکور جزء ۲۵۱ نقطه پرحادثه کشور است که با اولویت شدت و تعداد تصادف بر اساس شاخص‌های مندرج در دستورالعمل‌های مربوطه توسط پلیس راه انتخاب و به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسیده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش آمار تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات در سطح کشور ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه در مدت‌زمان مقرر دوساله آن اصلاح این نقاط انجام شده و شاهد کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.

کد خبر 407357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.