۱۲ سال از توقیف موقت "اعتماد ملی" می‌گذرد

عضو شورای شهر تهران گفت: روزنامه اعتماد ملی برای پیشگیری از وقوع جرم به توقیف موقت محکوم شد اما پس از ۱۲ سال همچنان از موقت بودن رهایی نیافته است!

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به دورهمی اعضای روزنامه "اعتماد ملی" در سالگرد تاسیس این روزنامه، نوشت: ۱۴ سال پیش در اولین روز بهمن ماه ١٣٨٤ که مصادف با شنبه بود اولین شماره روزنامه اعتماد ملی به روی دکه رفت تا مهدی کروبی به دومین وعده‌ای که به مردم داده بود پس از تاسیس حزب اعتماد ملی عمل کرده باشد و در آن روزگار سخت توانست تاشماره ۹۹۸ و در یک بازه زمانی ۴۰ ماهه منتشر شود.

وی ادامه داد: از قضای روزگار حکم توقیف موقت این روزنامه ماندگار را در ۲۸ مرداد سال ۸۸ از دست سعید مرتضوی دریافت کردم که عنوان یکی از کم نظیر ترین و عجیب ترین احکام تاریخ  دادگاه مطبوعات را می تواند به خود اختصاص دهد: "این روزنامه برای پیشگیری از وقوع جرم به توقیف موقت محکوم شد" توقیفی که پس از ۱۲ سال همچنان از موقت بودن رهایی نیافته است!

حق‌شناس اضافه کرد: دیشب نشست کوچک دورهمی با یاران همراه روزنامه داشتیم؛ یارانی که همچون یک خانواده در کنار هم بودند و تمام همتشان کار حرفه ای رسانه و پای‌بندیشان به منافع ملی و حقوق مردم بود، تا به بهانه یاد آن دوران شیرین دیداری تازه کنیم و از تلخی روزگار فاصله بگیریم، هرچند اندک.

کد خبر 407354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.