آثار تاریخی روستاها مورد بی‌توجهی است

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: آثار تاریخی و میراث فرهنگی روستاها مورد بی‌توجهی است، برای نمونه روستای رحمت آباد خوانسار قلعه‌ بی‌نظیری دارد که می‌تواند به بهترین مرکز گردشگری تبدیل شود اما متاسفانه میراث فرهنگی به این آثار بی‌توجهی می‌کند.

محمدتقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم توجه به روستاها، اظهار کرد: اگر خواهان کشوری توسعه یافته هستیم باید به آبادانی روستاها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مهاجرت اثرات نامطلوبی بر روستاها و شهرها دارد، افزود: مهاجرانی که به شهرها می‌آیند هم کار  کشاورزی خود را از دست می‌دهند که این برای روستاها تبعات بدی دارد علاوه بر آن این افراد در شهرها سربار دولت می‌شوند و شهرها را دچار مشکلات مختلفی می‌کند.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم رسیدگی به طرح‌های نیمه کاره رها شده در شهرستان‌ها، تصریح کرد: چندین سال است طرح‌هایی به صورت نیمه ساخته رها شده که باید توجه کرد مصالح ساختمانی که کنار این پروژه‌ها رها شده از بیت‌المال است، برای مثال در خوانسار سالن ورزشی رها شده‌ای داریم که بعد از گذشت چندین سال هنوز برای آن کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید بودجه هر طرحی از ابتدا مشخص باشد، اظهار کرد: علاوه بر تعیین بودجه باید بر هزینه کرد آنها هم نظارت کافی انجام شود تا دچار چنین تبعاتی همچون طرح‌های نیمه کاره نداشته باشیم.

اورعی با تاکید بر اینکه مهاجرت در خوانسار زیاد است، گفت: اهالی روستاهای خوانسار و گلپایگان به سطح شهر خوانسار و گلپایگان مهاجرت می‌کنند که توجه به روستاها قطعا از این سطح مهاجرت می‌کاهد.

وی با بیان اینکه به آثار تاریخی و میراث فرهنگی روستاها بی‌توجهی می‌شود، افزود: برای نمونه روستای رحمت آباد خوانسار قلعه‌ بی نظیری دارد که می‌تواند به بهترین مرکز گردشگری تبدیل شود اما متاسفانه میراث فرهنگی به این آثار بی‌توجهی می‌کند.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان رسیدگی به بخش کشاورزی را ناچیز دانست و تصریح کرد: کشاورزان با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشته‌اند امسال در خوانسار هشت برابر سال گذشته محصولات باغی داشتیم اما کشاورزان به دلیل بارندگی نتوانستند محصول را جمع‌آوری کنند علاوه بر آن در منطقه صنایع تبدیلی وجود ندارد تا این محصولات را بتوانند فرآوری کنند به همین دلیل کشاورزان با وضعیت بسیار بدی مواجه هستند.

وی در خصوص جمع‌آوری زباله در شهرستان‌ها، گفت: ماشین‌آلات شهرداری‌ها یا فرسوده است یا تجهیزات لازم را برای جمع آوری زباله ندارند و لازم است مسئولان استانی به شهرداری‌های شهرستان‌ها برای تهیه تجهیزات کمک شود.

کد خبر 407347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.