قیمت جهانی طلا از ۱۵۶۰ دلار پایین تر آمد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه اروپا پایین آمد و افزایش میزان ریسک پذیری در بازار و همچنین افزایش ارزش دارایی ها و دلار آمریکا در این امر موثر بودند.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری فارکس استریت؛ طلا در میان معاملات صبح روز جمعه اروپا پایین تر از قبل معامله شد و در حال حاضر در نرخ ۱۵۵۸ دلار قرار دارد.

قیمت طلا از ۱۵۶۰ دلار پایین تر آمد، به معامله کنندگان توصیه می شود مراقب کاهش ناگهانی قیمت طلا باشند.

این فلز ارزشمند همچنان در تلاش برای افزایش قیمت بود و در روز پنجشنبه موفق شد در بازه قیمتی مثبت قرار گیرد و به نرخ ۱۵۵۸ دلار برسد. ولی در روز جمعه به علت برخی فاکتورهای منفی که بر قیمت طلا اثر گذار بودند، مجددا شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

کمرنگ شدن حس عدم اطمینان به بازار و همچنین تقویت گرفتن فعالیت های بازار بورس، قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دادند. شرایط موجود برای انجام معاملاتی که با ریسک همراه هستند به دنبال بهبود وضعیت دارایی های خزانه آمریکا به وجود آمد که بار دیگر سرمایه را از طلا دور کرد و به سوی دیگر هدایت نمود.

همچنین افزایش تمایل برای خرید دلار آمریکا نیز نقش بسزایی در تضعیف پایه های قیمت طلا داشت. با این همه عملکرد طلا در هفته گذشته مثبت ارزیابی می شود اما باید مراقب کاهش های احتمالی در قیمت طلا بود.

اکنون نگاه ها به گزارش های اقتصادی آمریکا می باشد که بخش تولید و خدمات را شامل می شود و در نشست آمریکای شمالی بررسی می شوند.

منبع: سایت طلا

کد خبر 407326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.