۱۱ درصد از شهروندان سنندجی عوارض نوسازی سالیانه را پرداخت کرده‌اند

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج گفت: تنها ۱۱ درصد از شهروندان سنندجی عوارض نوسازی سالیانه را از ابتدای سال جاری پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، کمال کاظمی اظهار کرد: سهم شهرداری منطقه یک ۱۰ درصد، شهرداری منطقه دو هشت درصد، شهرداری منطقه سه ۱۲ درصد و ناحیه ویژه بهاران ۱۵ درصد از پرداخت عوارض نوسازی سالیانه بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری ها وصول عوارض نوسازی سالیانه از شهروندان است، افزود: پرداخت عوارض شهرداری در شهرداری ها صرف توسعه متوازن خدمات شهری می شود و شهرداری ها تلاش می‌کنند تا درآمدهای حاصله از پرداخت عوارض نوسازی سالیانه را صرف پروژه های عمرانی در سطح شهر کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج با بیان اینکه فیش های عوارض نوسازی به صورت سالیانه محاسبه می شود، ادامه داد: برخلاف اطلاع رسانی از طریق تلفن گویا و ارسال فیش ها به درب منازل متاسفانه شهروندان نسبت به پرداخت بموقع عوارض نوسازی سالیانه اقدام نمی کنند.

کاظمی با بیان اینکه سال گذشته سهم شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی سالیانه ۱۶ درصد بوده است، تصریح کرد: مودیانی که در مدت مقرر نسبت به پرداخت عوارض نوسازی سالیانه خود اقدام کنند مشمول تخفیف ۱۰ درصدی و در صورت پرداخت نکردن مشمول ۹ درصد جریمه می‌شوند.

وی از شهروندان درخواست کرد: تا با پرداخت به موقع عوارض نوسازی، شهرداری را در خدمات رسانی شایسته به شهروندان و کمک در راستای توسعه و آبادانی شهر گام بردارند.
 

کد خبر 407325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.