۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
ایجاد کمربند سبز در سمنان

سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: باهدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای جلوه‌های بصری، کمربند سبز شهر سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید محمدقاسمی، بابیان اینکه احداث فاز نخست کمربند سبز در ضلع غربی ورودی شهر سمنان در دستور کار است، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز پیرامون حریم شهر یکی از محورهای اجرای این طرح از سوی شهرداری سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این کمربند سبز متشکل از نواری از درختان و درختچه‌ها با کاربردهای مختلف اجراشده است، افزود: با تحقیقاتی که توسط متخصصان و کارشناسان امور شهری انجام‌شده یکی از راهکارهای مناسب و اصولی برای افزایش سرانه فضای سبز و به دنبال آن کاهش آلودگی‌ها و ایجاد فضایی به‌عنوان ریه‌های شهر برای نفس کشیدن بهتر شهروندان، اجرای طرح کمربند سبز است.

سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه در فاز نخست طرح کمربند سبز چهار هزار اصله غرس می‌شود، اظهار کرد: در این طرح از کاشت گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی و نیاز آبی کم استفاده می‌شود.

قاسمی افزود: احداث کمربند سبز در ضلع غربی شهر سمنان می‌تواند در راستای کنترل آلودگی، تلطیف هوا، کاهش گرد غبار گسترش حاشیه سبز و جدا کردن بخش درونی شهر از از اراضی پیرامدن مفید واقع شود.

منبع: مهر

کد خبر 407319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.