طراحی مجدد "اکسپو ۶۷" برای جذب گردشگر

گروهی از طراحان کانادایی با طراحی یک پروژه عظیم و بی‌نظیر، جان دوباره‌ای به محل برگزاری اکسپو ۶۷ بخشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمایشگاه جهانی و بین‌المللی ۱۹۶۷ یا "اکسپو ۶۷" یک نمایشگاه همگانی بود که در سال ۱۹۶۷ در مونترآل در استان کبک کانادا برگزار شد. این نمایشگاه به عنوان موفق‌ترین نمایشگاه جهانی سده بیستم شناخته می‌شود که بیشترین شمار بازدیدکننده تا آن تاریخ را به خود اختصاص داده بود و ۶۲ کشور مشارکت‌کننده را در بر می‌گرفت. گروهی از طراحان برجسته کانادایی در مراسم سیصد و هفتاد و پنجمین  سالگرد شهر مونترآل یک پروژه بسیار شگفت‌انگیز در محل اکسپو ۶۷ احداث کردند تا جانی دوباره به این نمایشگاه ببخشند و بار دیگر گردشگران بسیاری را به سمت این نمایشگاه جذب کنند.

پروژه جدید اکسپو ۶۷ در فضایی به مساحت حدود ۱۴۰ هزار فوت مربع احداث شد و طراحان برای آن نام "نیو اکسپو ۶۷" را در نظر گرفتند. نیو اکسپو ۶۷ یک آمفی تئاتر چندمنظوره، مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف، یک فضای سبز بسیار زیبا و تنوعی از پاویون‌های خدماتی مختلف را در بر گرفته است.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۶۷ که در سال ۱۹۶۷ برگزار شد، تنها به مدت ۶ ماه برگزار بود و پس از آن، محل برگزاری این نمایشگاه مجموعه‌ای از پاویون‌های بین‌المللی به نام "انسان و دنیای او" در دو جزیره  در رود سنت لورنس را در برگرفت.

این مکان به تدریج به دست فراموشی سپرده شده بود و کمتر کسی از آن بازدید می‌کرد. به همین دلیل، گروهی از طراحان مشهور کانادایی تصمیم گرفتند با کمک هم جان دوباره‌ای به این مکان بسیار مهم ببخشند و پروژه‌ای بی‌نظیر برای آن طراحی کند. پروژ جدید سواحل شمالی و جنوبی دو جزیره را به هم پیوند می‌دهد و پیاده‌راه‌های بسیاری را در برمی‌گیرد که بازدیدکنندگان را از ایستگاه متروی محل به سمت آن هدایت می‌کند.

در نیو اکسپو ۶۷ طبیعت سبز با تاریخ غنی محل سابق پیوند داده شده است و فضایی به وجود آورده است که در آن شهروندان مونترآل می‌توانند رویدادهای مختلف را در کنار یکدیگر جشن بگیرند. معماری این مکان با الهام از اکسپو ۶۷ سابق طراحی شده است و بسیاری از عناصر نمایشگاه بین‌المللی سابق در آن حفظ شده است. پشت بام بسیاری از پاویون‌ها به تقلید از معماری به کار برده شده در سازه‌های اکسپو ۶۷، به شکل گنبدی طراحی شده است و علاوه‌براین دیوارها اغلب دارای سوراخ‌هایی بر سطح خود است.    

کد خبر 407308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.