لایحه بودجه شهرداری بانه تقدیم شورای شهر شد

شهردار بانه گفت: بودجه عمرانی و جاری شهرداری برای سال آینده (۱۳۹۹) در لایحه پیشنهادی به شورای اسلامی این شهر ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایمنا، وریا وثوقی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری بانه اظهار کرد: بودجه این شهرداری به دو بخش عمرانی و جاری تقسیم می‌شود که  ۴۰ درصد معادل ۱۶۰ میلیارد ریال عمرانی و ۶۰ درصد معادل ۲۴۰ میلیارد ریال جاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۶۰ میلیارد ریال از بودجه عمرانی به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص می‌یابد که شامل ساماندهی سایت بازیافت، کارخانه آسفالت و کارخانه بلوک‌زنی است.

شهردار بانه با بیان اینکه شهرداری در سنوات گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال بدهی داشته است، افزود: بیش از ۵۰ درصد بدهی پیمانکاران معادل ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده و در آینده کل بدهی‌ها با تامین منابع مالی پرداخت می‌شود.

وثوقی یادآور شد: طبق بخشنامه بودجه شهرداری‌ها، بخشی از بودجه جاری شهرداری بانه به پرداخت نیم درصد کتابخانه عمومی، آموزش کارکنان شهرداری و طرح‌های فرهنگی کد دار اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده، توسعه شهری، تخلفات ساختمانی، وجوه شهرداری، خودیاری شهروندان و فروش اموال منقول و غیرمنقول تامین می‌شود.

شهردار بانه گفت: بودجه سال آینده شهرداری تا نیمه دوم بهمن بررسی و در صورت نهایی شدن برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود.

وثوقی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای گذار از رکود مالی همزمان با دیگر شهرهای استان اظهار کرد: با حمایت استانداری کردستان و تلاش مجموعه شهرداری حقوق و بدهی معوق پرسنل و تمام مطالبات معوقه آنها پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 407305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.