سقوط مرگبار کوهنورد اسلوونیایی/ پشیمانی تیم اماراتی از فروش آیاندا پاتوسی

از پشیمانی بن یاس بخاطر فروش پاتوسی و مشخص شدن رنکینگ جدید مربیان فوتبال تا سقوط مرگبار یک کوهنورد اسلوونیایی و استعفای مسئولان فوتبال عراق از مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* احسان روزبهانی ستاره بوکس ایران در اظهار نظری جالب در مورد علت مهاجرت نکردنش از کشور ایران اظهار کرد: مهاجرت نکردم، چون می‌خواستم بوکس ایران را به دنیا معرفی کنم. خدا را شکر هر جا می‌روم بوکس ایران را با من می‌شناسند و همه هم دوره ای‌های من دیگر بوکس بازی نمی‌کنند و فکر نمی‌کردند بوکس بازی کنم. من ایران را دوست دارم و نمی‌خواهم این کشور را ترک کنم.

* کمیته ملی پارالمپیک ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور ترویج و گسترش مکتب سلیمانی نام "سردار دلها" را برای کاروان فرهنگی، ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزید.

* جدیدترین رده بندی مربیان باشگاه های جهان منتشر شد و بر اساس آن علیرضا منصوریان، سرمربی مستعفی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با قرار گرفتن در رده ۲۱۸ جهان، در بین مربیان حاضر در لیگ برتر بالاتر از همه قرار گرفت. امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان اصفهان هم با کسب ۱۵۵۴ امتیاز با ۴ پله سقوط در جایگاه ۴۲۲ جهان است، یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با ۵ پله سقوط و با کسب ۱۵۵۴ امتیاز در رده ۴۲۴ دنیا ایستاد.

* ، تیم بن یاس امارات این روزها تحت هدایت وینفرد شفر قصد دارد جای خالی بازیکنانی مانند «آیاندا پاتوسی» و «وکندی» را که در لیست مازاد قرار گرفته بودند را پر کند. پاتوسی چند وقت پیش به فولاد خوزستان پیوست. با این حال سران باشگاه بن یاس بابت از دست دادن پاتوسی پشیمانی خود را اعلام کردند و بر اساس ادعای آن‌ها جای خالی او و وکندی به شدت در خط حمله این تیم احساس می‌شود. هنوز هم جانشینی برای این بازیکنان مشخص نشده است.

* در یکی از ارتفاعات کامنیک ساوینجا یکی از کوهنوردان اسلوونیایی سقوط کرد و جان خود را از دست داد. این کوهنورد ۴۳ ساله که گرگا لاوسن نام دارد، آشنایی خوبی  با منطقه داشته است اما به یک باره دچار این سانحه می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد. لاوسن، سابقه فتح اورست را در کارنامه دوران کوهنوردی خود دارد اما در این سانحه جان خود را از دست می‌دهد.

* برونو فرناندز دروازه بان و کاپیتان اسبق تیم فوتبال فلامینگو   که چند سال پیش همسرش را به قتل رسانده بود با یک تیم فوتبال محلی برزیل به نام پوزز دکالاداس قراردادی را امضا کرده است. این دروازه بان در سال ۲۰۱۰ وقتی به تیم ملی فوتبال برزیل دعوت شد و در سال ۲۰۱۳ هم به ۲۰ سال حبس محکوم شد. به نظر می‌رسد طی رایزنی‌های انجام شده پلیس با باشگاه محلی جدید فرناندز، این دروازه بان برای همراهی تیم جدیدش مشکلی نخواهد داشت.

* فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، لیگ برتر فوتبال انگلیس (جزیره) را به عنوان بهترین لیگ ملی جهان معرفی کرد. پیش از این لالیگا به مدت ۹ سال متوالی این جایزه را از آن خود کرده بود.

* به دلیل شیوع ویروس جدید مرگبار در چین که مواردی از ابتلا به آن در ژاپن (میزبان المپیک ۲۰۲۰) هم تایید شده، سازمان بهداشت جهانی (WHO) فردا (چهارشنبه) جلسه اضطراری برگزار می‌کند. در چین تقریبا ۳۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده اند و ۶ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جدید جان باخته اند.

* با درخواست سرمربی جدید بارسلونا مسئولان این باشگاه در صددند تا ستاره آرسنال را با قراردادی قرضی تا پایان فصل جذب کنند. قرارداد پیر امریک اوبامیانگمهاجم تیم فوتبال آرسنال با این تیم تا ۱۸ ماه دیگر اعتبار دارد و این در حالی است که طرفین هنوز اقدامی برای تمدید آن انجام نداده اند. مسئولان باشگاه بارسلونا و کیکه ستین سرمربی جدید آبی و اناری‌ها روز دوشنبه نشستی برگزار کردند و به توافق رسیدند که پس از مصدومیت سوارز و دوری ۴ ماهه او از میادین، یک مهاجم جدید جذب کنند.

* در حالی رقابت‌های تنیس زیر ۱۴ سال برترین‌های دنیا از ۷ بهمن ماه به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود که در بین تنیسورهای حاضر در این رویداد معتبر، چهره کسری رحمانی تنیسور خوب کشورمان نیز به چشم می‌خورد. کسری رحمانی آبان ماه سال گذشته با کسب عنوان برتر در رقابت‌های ویتنام، دوبی، امارات و مالزی موفق به کسب جواز حضور در این مسابقات شد. رحمانی در حالی به عنوان اولین ایرانی در این تورنمنت شرکت می‌کنند که پیش از این تنیسورهای سرشناس دنیای تنیس حضور در این مسابقات را تجربه کردند.

*  اعضای فدراسیون فوتبال عراق که هفته گذشته از سمت خود همگی به صورت دسته جمعی استعفا داده بودند، با ارسال نامه‌ای به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا استعفای خود را اعلام کردند. این استعفا بعد از فساد اداری و همچنین تقلب در انتخابات آزاد فدراسیون فوتبال عراق برگزار شد و به دنبال آن عدنان درجال بازیکن تیم ملی فوتبال عراق از این فدراسیون به خاطر تقلب در انتخابات شکایت کرد و مسئولان که خود بهتر از هر کسی به اشتباه خود واقف بودند به سرعت استعفا کردند تا این پرونده شبهه برانگیز به فیفا ارسال نشود.

* چندی پیش کمیته اجرایی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، ورزشکاران روسی را به دلیل تخلفات کمیته مبارزه با دوپینگ این کشور، از حضور درالمپیک ۲۰۲۰ محروم کرد. با این وجود کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد آن دسته از ورزشکاران روسی که درگیر رسوایی دوپینگ نبودند، می‌توانند در المپیک زیر پرچم بی طرف بازی کنند. این رسوایی بزرگ در ورزش روسیه باعث شدولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دست به کار شود و  پاول کلوبکوف وزیر ورزش روسیه را برکنار کند و اولیگ ماتیتسین را جایگزین او کند.

* جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار ایتالیایی در توییتی عنوان کرد که دی بیاسی آماده است به ایران بیاید تا هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را بر عهده بگیرد. این خبرنگار عنوان کرده دی بیاسی پیشنهاد ۳۰ ماهه از فدراسیون فوتبال ایران و ممکن است تا ۴۸ ساعت آینده سرمربی ایران شود. دی بیاسی پس از جدایی آندره آ استراماچونی از تیم فوتبال استقلال تهران یکی از گزینه های هدایت این تیم بود.

* در مسابقات انتخابی المپیک تیم‌های ملی تنیس روی میز کشورمان و اسلوونی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان لطف الله نسبی با شکست ۳-۱ برابر اسلوونی شانس رسیدن‌به مراحل بالاتر و کسب سهمیه تیمی المپیک ۲۰۲۰‌توکیو را از دست دادند. در این مسابقات که به میزبانی پرتغال در حال برگزاری است ۳۶ تیم‌حاضرند و ۹ تیم برتر آن المپیکی می‌شوند.

* تاماش آیان  رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل اتهاماتی که از سوی یک شبکه آلمانی (بابت دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی) به او وارد شد، از سوی هیئت اجرایی فدراسیون جهانی به مدت ۹۰ روز از سمتش تعلیق و اورسلا پاپاندرئا نایب رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا به صورت موقت جانشین آیان مجارستانی شد.

* علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس گفته می شود از یک تیم بلژیکی پیشنهاد خوبی را دریافت کرده و این باشگاه اروپایی حاضر شده مبلغ فسخ قرارداد بیرانوند (۷۰۰ هزار دلار) را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

* سپاهان محسن الغسانی، با حضور در دفت تابش (مدیرعامل باشگاه سپاهان) با عقد قراردادی به جمع طلایی پوشان سپاهان پیوست. مدت قرار داد این مهاجم که فصل قبل در تیم السویق عمان توپ میزد، با طلایی پوشان یک و نیم فصل است. این مهاجم ثابت تیم ملی بزرگسالان عمان ۲۲ سال سن دارد و جزو سهمیه زیر ۲۳ سال تیم سپاهان محسوب می‌شود.

کد خبر 407303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.