رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته فتنه‌ها را درهم کوبیدند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: من معتقد هستم روز جمعه گذشته یک یوم‌الله بود. خیلی از فتنه‌های پشت پرده را درهم کوبید؛ یوم‌اللهی بود که بعد از هشت سال نماز جمعه توانست به وقت و به جا همه نکات را به مردم و دنیای کفر بفهمانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امروز _۴ بهمن_ در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی(ره) اصفهان‌ اظهار کرد: دین اسلام، دین فطرت است. خداوند انسان را آفریده است و در قرآن مجید مسئله و نتیجه آن را گفته است. تمام نیازهای فطری بشر در دنیا دارای جواب است.

وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های فطری بشر، بقا است. هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد و دوست دارد همیشه زنده باشد، این یک خواسته فطری است؛ خواسته بقا، جزء یکی از خواسته‌های فطری است. قطعا خواسته بقاء هم مانند سایر خواسته‌های فطری انسان، جواب دارد و برآورده می‌شود.

میردامادی افزود: انسان در این دنیا می‌میرد، اما مردن پایان زندگی نیست. انسان پس از مرگ در این دنیا، ابتدا قدم در عالم برزخ می‌گذارد و سپس طبق آنچه در قرآن مجید آورده شده، در قیامت زنده می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: انسان بعد از سالیان سال که در دنیا زندگی کرد، می‌میرد و روز قیامت مجدداً همه انسان‌ها زنده می‌شوند و این همان خواسته فطری انسان که همان ماندن و بقاء است، قطعا انجام می‌شود. باید یقین داشته باشیم که قیامت است.

فلسفه دنیا تکامل است

وی با بیان اینکه فلسفه دنیا، تکامل است، خاطرنشان کرد: یک کلمه از زبان انسان بیرون نمی‌آید مگر اینکه خداوند ملائکه‌ای را تعیین کرده است تا تمام اعمال، رفتار و گفتار انسان را بنویسد. روز قیامت روزی است که هر انسانی که در دنیا به کمال و حقیقت رسیده است. نباید یک لحظه از قیامت غافل شویم، باید بدانیم که همه کارهای انسان‌ها در این دنیا، از اعمال، رفتار و گفتار دارای حساب و کتاب است.

میردامادی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید، خاطرنشان کرد: ای اهل ایمان، تقوای الهی پیشه کنید؛ همه چیز در تقوا است. دنیا و آخرت زیر سایه تقوا است. راه‌هایی که به شما تقوا آموزش می‌دهد و شما را به خداوند نزدیک‌ می‌کند را به کار ببندید. مسلما وقتی انسان با دقت زندگی کند و قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و به روایات و اخبار دقت کندو سیره رسول‌الله و ائمه را سرمشق زندگی خود قرار دهد، بهترین وسیه برای رسیدن به تقوا و خداوند است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: علت موفقیت ملت ما در تمام شئون زندگی، در جبهه و در هشت سال دفاع مقدس، رمز یا زهرا و یا حسین بود.

وی با اشاره به نکاتی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته تهران، اظهار کرد: پس از هشت سال، آقا با این نماز جمعه تمام فتنه‌ها را در هم کوبیدند؛ اگر مقام معظم رهبری بحثشان عمدتا بر محور یوم‌الله و ایام‌الله بود، من معتقد هستم روز جمعه گذشته یک یوم‌الله بود. خیلی از فتنه‌های پشت پرده را درهم کوبید؛ یوم‌اللهی بود که بعد از هشت سال نماز جمعه توانست به وقت و بجا همه نکات را به مردم و دنیای کفر بفهماند.

میردامادی با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پرشکوه و به یادماندنی روز جمعه گذشته تهران گفت:  «حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین کننده بود. ملت باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه این مسیر عزت آفرین، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه هاست. آن تشییع جنازه با عظمت در تاریخ نظیر نداشت که یک ملت همه حرکت کنند برای حمایت از عزیز شهیدی که تمام عمر خود را در جبهه‌ها با خلوص، عشق و پیروی از امام و رهبر خود انجام وظیفه کند که این واقعا یوم‌الله بود.»

حمله سپاه معجزه بود

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مسئله حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه بزرگ آمریکایی‌ها در عراق، یک معجزه بود. سیدنصرالله می‌گفت در تاریخ آمریکا تا به حال احدی جرات نکرده است سیلی به صورت امریکا بزند و این چیزی بود که در تاریخ نظیر نداشت و امریکایی‌ها فهمیدند در مقابل قدرت ایمان، قدرت تقوا، قدرت معنویت، قدرت توجه به خدا ذلیل‌ترین تمام انسان‌های روی زمین هستند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه گذشته در نماز جمعه تهران در فراز دیگری از صحبت‌های حکیمانه خود روز درهم‌کوبیدن پایگاه آمریکایی با اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز یکی دیگر از ایام‌الله برشمردند و افزودند اینکه ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.  واقعا یک معجزه است. امریکا به دست و پا افتاد، رئیس جمهور امریکا گفت فقط چند نفر یک مشکل سطحی پیدا کردند  که باید گفت یک چند نفر هم مشکل مردن به آن‌ها دست داد، چیز دیگری غیر از این نبود. چیزی از پایگاه امریکایی باقی نماند. باورشان نمی‌آمد که اولا ایران چنین قدرت و جسارتی داشته باشد و ثانیا موشک‌های نقطه‌زن ایران بتواند این‌طور بزرگترین پایگاه خاورمیانه امریکا را کن فیکون کند و این یکی از الطاف الهی بود.

میردامادی اضافه کرد: رهبر انقلاب مذاکره اروپایی‌ها را نیز آمیخته به دغل و فریبکاری دانستند و گفتند آن جنتلمن‌هایی که پشت میز مذاکره هستند، در حقیقت تروریستهای فرودگاه بغداد هستند که لباس عوض کرده اند. چقدر باید یک رهبر دلسوز تاکید کند و به همه بگوید که دل بکنید از این‌ها، شما با لطف خداوند قدرتمند هستید و تا الان هم نشان دادید؛ ۴۱ سال است تمام قدرت‌های جهان دست به دست هم دادند و نتوانستند شما را به عقب بکشانند که این لطف الهی است و نشانه این است که دست خداوند یاور شما است.

امام جمعه موقت اصفهان  ادامه داد: نترسید، اروپا بدتر از امریکا، امریکا بدتر از اروپا است؛ چه فایده‌ای دارد مذاکره‌ای که نتیجه آن اسارت و بردگی ما است. ما به فضل خداوند قوی و قدرتمند هستیم و در مقابل همه قدرت‌های دنیا ایستاده‌ایم و خداوند یار و یاور ما است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند "به فضل الهی ملت و کشور در آینده‌ای نه چندان دور به نقطه‌ای می‌رسد که دشمنان حتی جرات تهدید آن را هم نخواهند کرد و سفارش کردند که قوی شوید هم از نظر اقتصادی، اقتصادی که وابسته به خودتان و ملت خودتان باشد. بخدا اگر توجهتان به خدا باشد، تحریم ها نمی‌تواند سرسوزنی به شما صدمه بزند. قوی شوید، اگر قوی نشده بودید و اگر امروز این قدرت نظامی شما و جانبازی و از خودگذشتگی نیروهای مسلح شما در هوا، زمین، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه نبود، مسلما همان اوایل ما را نابود کرده بودند. همانطور که قرآن دستور می‌دهد آنقدر قوی شوید که دشمن جرات نکند اراده ای علیه شما کند. "

میردامادی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: همه چیز مال زهرا است، امام حسین (ع)، امام زمان مال زهرا است. ایمان شما، پیروزی شما، قدرتمندی شما همه نتیجه از حضرت زهرا (س) است. اینکه مثل ایشان و فرزندانش ایستاده‌ایم و خداوند هم یار و یاور شما است. اگر زهرا نبود و اگر فعالیت های ۹۰ روزه فاطمه زهرا در اشکال مختلف نبود، شیعه‌ای نبود و امروز تمام مسلمانان جهان همان مسلمانان امریکایی و انگلیسی بودند. او یک زن بود اما مردآفرین روزگار بود، یک زن بود اما می‌دانست تنها عبادت و سجاده کافی نیست؛ زن هم در مواقع خاصی باید فریاد بزند و جهاد کند ولو نوع جهاد او با مردها فرق کند.

کد خبر 407253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.