۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
ملت ایران باید قوی شود

ائمه جمعه شهرستانهای استان اصفهان ضمن تاکید بر توجه به سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته بر استفاده مناسب از فرصت حج برای معرفی جبهه مقاومت نیز تاکید کردند.

ملت ایران باید قوی شود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه ۲۷ دی ماه اظهار کرد: همانگونه که معظم له فرمودند ملّت ایران باید همّتشان این باشد که قوی شوند البتّه قدرت فقط قدرت نظامی نیست بلکه اقتصاد کشور، وابستگی به نفت، جهش علمی و فنّاوری و باید مورد توجه قرار گیرد.  

وی افزود: تنها راه برای تاثیرگذاری در نظام جهانی ایجاد و تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف کشور بوده و از طرفی اقتدار فرهنگی زمینه سایر اقتدارهای کشور است و راهی جز تقویت ارزشهای معنوی و ارزشهای مادی نیست.  

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: خودباوری مایه اصلی اقتدار فرهنگی و رشد ارزشهای معنوی و مادی جامعه است و آنچه اقتدار عمومی را در عمل پدید می‌آورد، اقتدار درونزا، ملی، معنوی، علمی، هویتی، اقتصادی، قضایی و اقتدار نظامی است.  

وی ادامه داد: باید ملّت ایران و مسئولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملّت باشد، با اتّحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی و به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر این اگر محقّق شد، به فضل الهی، ملّت ایران در آینده نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتّی جرات تهدید هم پیدا نکنند.  

سرافراز اضافه کرد: تعبیر رزمندگان بدون مرز ازسوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی درخطبه های جمعه ۲۷دی ماه، تعبیر نو و اصطلاحی بدیع در ادبیات مقاومت اسلامی به کار می‌رود و اعلام این تعبیر از سوی امام خامنه‌ای، نشان از استحکام درونی و قدرت بیرونی نظام اسلامی و مقاومت اسلامی دارد.

وی عنوان کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و حماقت راهبردی آمریکا در ترور بزرگترین فرمانده ضدتروریسم جهان، اکنون به برکت خون پاک او و یارانش و بیداری و حرکت فراهم آمده از برکت این شهادت بزرگ، باید مقدمات اخراج سریع آمریکا از منطقه و زوال رژیم صهیونیستی در پی آن پدید بیاید.  

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: این مهم تنها با انتقام سخت دلبستگان مقاومت از آمریکا محقق خواهد شد و این انتقام سخت نیز چیزی جز اخراج شیطان بزرگ از منطقه و تسریع در افول قدرت پوشالی آمریکا در جهان نیست.  

وی افزود: سپاه قدس و رزمندگان تحت امر آن در غرب آسیا، اکنون این ماموریت و رسالت بزرگ را فراروی خود دارند و بدان می‌اندیشند و در آن مسیر حرکت می‌کنند.  

سرافراز یادآور شد: در روزهای اخیر سه کشور اروپایی در اظهاراتی وقیحانه، ایران را به فعالسازی مکانیزم ماشه و ارجاع پرونده هسته ای به سازمان ملل و از سرگیری خودکار تحریم های این سازمان، تهدید کرده اند.  

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد، بازی موش و گربه اروپا در یکسال و نیم اخیر (از ۱۸اردیبهشت ۹۷ تاکنون) چیزی فراتر از ترس و واهمه اروپاییها از آمریکا باشد.  

امام جمعه فولادشهر گفت: اروپا و آمریکا در یک تقسیم کار مشترک، نقش پلیس بد و خوب را بازی کرده و با گذر زمان، سعی در خسته سازی و فرسوده سازی ایرانیان و تغییر در محاسبات و رفتارهای مسئولان ایرانی دارند.  

وی ادامه داد: امام خامنه ای در دوم خرداد ۹۷ و در جمع کارگزاران نظام به روشنی به این مهم اشاره داشته اند: «این سه کشور نشان داده اند که در حساس‌ترین موارد با آمریکا همراهی و به دنبال آمریکا حرکت می‌کنند و همه میدانیم که از رهگذر تحریم های دارویی به ویژه داروهای مخصوص بیماران خاص، چه تعداد از بیماران مظلوم جان باخته و اکنون در معرض خطر هستند.»

سرافراز اضافه کرد: همین کشورها با سکوت مرگبار خود در برابر ترور بزدلانه سردار سلیمانی خاموش می‌نشینند.  در حادثه تلخ سقوط بوئینگ اوکراینی و درحالی که ایران شجاعانه، خطای انسانی خود را پذیرفته، دایه دلسوزتر از مادر شده و برای جانباختگان این سانحه، اشک تمساح می‌ریزند.

وی عنوان کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد همراهی کشورهای سه گانه نه از سر ناتوانی و عجز و ترس از آمریکا است، بلکه این تحرکات زبونانه و ناجوانمردانه به این دلیل است که این دولت های استعماری، که هر کدام سابقه کشتار میلیونها انسان را در قرنهای گذشته در کارنامه ضدبشری خود دارند، ایران انقلابی و آرمانها و ارزشهای والای انسانی او را برای منافع حال و آیندهی خود خطرناک می‌بینند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: آلمان، انگلیس خببث و فرانسه در دشمنی با ایران انقلابی "عهد راهبردیِ مشترک" دارند و آنها ایران را که نماد اسلام انقلابی است، "دشمن مشترک" خود می‌دانند.

وی افزود: آنان اگر جایی هم کوتاه می‌آیند و مانند آمریکا با ایران مواجه نمی‌شوند به این دلیل است که توانمندی سابق خود را ندارند و اکنون فقط چند کشورنسبتاً قدرتمند صنعتی هستند نه سه ابرقدرت برتر! لذا چنانچه موقعیتی فراهم شود، در بروز و ظهور دشمنیشان دست کمی از آمریکای جهانخوار ندارند.  

سرافراز تاکید کرد: تعبیر بسیار رسا و روشنگرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه های جمعه ۲۷دی ماه، بهترین و رساترین تعبیر در معرفی خباثت پنهان این سه کشور است که فرمودند: «آن جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریستهای فرودگاه بغداد هستند. اینها همانها هستند. تفاوتی نمی‌کند، لباس عوض می‌کنند.»

وی تصریح کرد: اکنون برای همه ما باور پذیر است که اروپاییها، همان جنتلمن های تروریستی هستند که فرقی با تروریستهای فرودگاه بغداد ندارند و سابقه تاریخی این سه کشور در قرنهای گذشته و در چهل سال گذشته و در یکسال گذشته و تامل منصفانه در آن کافی است که به وعده های توخالی و اهریمنی این شیطان های شیک پوش اعتماد نشود و بر سر میز مذاکره، مواظب چاشنیها و تله های انفجاری این جنتلمن های تروریست باشند.

از کنگره عظیم حج برای تبیین الگوی مقاومت استفاده شود

به گزارش خبرنگار ایمنا از چادگان، حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی در خطبه های امروز نماز جمعه چادگان اظهار کرد: سیره و روش پیامبران مبارزه با جهل و نادانی است.

امام جمعه چادگان گفت: منش و رفتار پیامبران هر کدام در دوران حکومتشان برای گسترش دین اسلام ارزشمند بوده است و قطعأ در این راه سختی‌های فراوانی را تحمل کردند که پسندیده است.

حجت الاسلام بنی جمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان امور حج گفت: کنگره عظیم حج برای رسیدن به اهداف باید الگوی مقاومت اسلامی را در جهان تبیین کنند و این امر مهم در کنگره عظیم حج فرصت مناسبی است.

وی گفت: به گفته مقام معظم رهبری از استکبار جهانی نباید هراس داشت و فقط با تقویت قوای نظامی و موشکی باید جلوی اهداف استکبار ایستادگی کرد.

امام جمعه چادگان افزود: تمام مباحث نظامی، علمی و فناوری و اقتصادی باید تقویت شود و این امر مهم با خودباوری ملی تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام بنی جمالی با اشاره خطاب به بعضی مسئولین که می گویند بلد نیستیم، گفت: نتوانستن حرفی است و بلد نبودن حرف دیگری است که در این برهه مردم انتظار چنین سخنانی را از مسئولان ندارند.

وی تأکید کرد: در آستانه دومین دهه شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) هستیم و مردم باید در مراسمات این ایام همچون گذشته برای تسلی دل مهدی موعود (عج) حضور پررنگی داشته باشند.

کد خبر 407250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.