ارائه تسهیلات مسکن برای ساخت خانه‌های ۳۰ سال ساخت

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن گفت: املاک ۲۵ سال تا ۳۰ سال ساخت هم می‌توانند از تسهیلات با ۲۰ میلیون تومان کمتر از آن سقفی که برای واحدهای زیر ۲۵ سال ساخت در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

به گزارش ایمنا، محمدحسن مرادی در پاسخ به این سئوال که رقم بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن در توان برخی از متقاضیان نیست، گفت : به هر حال نرخ سود تسهیلات مسکن از محل اوراق ۱۷،۵ درصد است و زمانی که تسهیلات ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی دریافت می شود، قاعدتا بازپرداخت اقساط هم بالاتر خواهد بود.

وی ادامه داد:اقساط تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن از محل اوراق ماهانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و همه افراد قاعدتا توان بازپرداخت آن را ندارند، اما باید اذعان کرد همین الان مستاجرانی هستند که اجاره بهای در همین حد پرداخت می‌کنند و تسهیلات به نفع مستاجرانی خواهد بود که توان بازپرداخت دارند و می‌توانند صاحب مسکن شوند.

مرادی در پاسخ به این سئوال که دریافت تسهیلات چه مدت زمان می برد تا متقاضی تسهیلات برای خرید مسکن اقدام کند، گفت: اولا که باید بگویم این تسهیلات از محل اوراق است و به واحدهای مسکونی ۲۵ سال ساخت تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن پرداخت می‌شود و زوجین می‌توانند در تهران تا ۲۴۰ میلیون تومان از محل اوراق تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: این تسهیلات هم برای خرید و هم برای ساخت است و سازندگان به تعداد واحدهایی که می‌سازند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اما در مورد زمان دریافت تسهیلات باید گفت که ۱۰ روز طول می‌کشد تا تشکیل پرونده و ارزیابی در داخل شعب بانک مسکن انجام شود و بعد متقاضی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و بعد از آن به اداره مالیات و دارایی و شهرداری مراجعه خواهند کرد که در جمع بعد از یک ماه تسهیلات دریافت خواهد شد.  

مرادی در پاسخ به دریافت ضامن برای دریافت تسهیلات گفت: اگر چه ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد، اما چون سقف وام مسکن افزایش یافته و اقساط سنگین است، افراد باید اسناد و مدارک مثبتی که دال بر این باشد که توان بازپرداخت اقساط را دارند، به بانک مسکن ارائه دهند. اگر این اسناد نتوانند بانک را مجاب کنند که می‌توانند اقساط بدهند، قطعاً نیاز به ضامن هست.

به گفته وی، املاک ۲۵ سال تا ۳۰ سال ساخت هم می توانند از تسهیلات با ۲۰ میلیون تومان کمتر از آن سقفی که برای واحدهای زیر ۲۵ سال ساخت در نظر گرفته شده بهره مند شوند، یعنی سقف تسهیلات در تهران در حالت انفرادی ۸۰ میلیون تومان است.

منبع: فارس

کد خبر 407245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.