اجرای طرح بازآفرینی در شهرهای لرستان به ارزش  ۱۸۱ میلیارد ریال

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۸۱ میلیارد ریال طرح بازآفرینی پنج شهر استان در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، رضا خالقی، اظهار کرد: این طرح‌ها در ۱۹ محله هدف و به‌صورت اقدام مشترک در قسمت‌های خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسازی محیط و ارتقای توانمندی‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۱۸۲۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌ها برای بهسازی معابر تصریح کرد:‌ محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری لرستان ۳۳ مورد هستند که برنامه‌ریزی برای تخصیص ۴۰ میلیارد ریال دیگر تا سال آینده به‌منظور تقویت این مناطق صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی محلات شهری لرستان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تا سال ۹۷ بیش از پنج هزار واحد برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن بافت‌های ناکارآمد استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

خالقی اضافه کرد:‌ پیرو موافقت‌نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم دو هزار و ۳۱۶ واحدی پرداخت تسهیلات و با توجه به تخصیص ۲۰ درصدی موافقت‌نامه مذکور، سهم استان از ساخت واحدهای مسکونی برنامه اقدام ملی اعم از مشارکت در اراضی شرکت بازآفرینی شهری و احداث واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی و حقوقی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سهم ۵۰۰ واحد استان ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی و سه قطعه زمین در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به مساحت حدود ۷۰ هزار مترمربع شناسایی و اقدامات اولیه انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت بازآفرینی ایران انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در سایر شهرهای دارای محدوده هدف بازآفرینی نیز کار شناسایی اراضی دولتی در بافت‌های ناکارآمد به ستادهای بازآفرینی شهرستان واگذار شده و در حال انجام است.

خالقی عنوان کرد:‌ امسال چهار طرح در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان بهره‌برداری شده و ۱۰ طرح جدید نیز در خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی در این مناطق، کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد:‌ تیرماه امسال عملیات اجرایی احداث مدرسه ۹ کلاسه محله درب دلاکان در بافت تاریخی شهر خرم‌آباد نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه‌های کانال سنگی جمع‌آوری آب‌های سطحی کرگانه، کانال دفع آب‌های سطحی فلک الدین، دیوار حائل گل‌سفید، بهسازی گذر تاریخی فردوسی و مرمت خانه تاریخی چنگایی در بافت ناکارآمد شهر خرم‌آباد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خالقی اضافه کرد: ‌پروژه بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد نیز در حال اجرا است که انتظار می‌رود با همکاری مطلوب شهرداری تا تیرماه سال آینده بهره‌برداری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 407222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.