پرداخت ۳۰ میلیارد ریال بدهی شرکت‌های دارویی

معاون وزیر بهداشت از پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریالی بدهی‌های شرکت‌های داروی‌سازی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شانه‌ساز در همایش روسا و معاونان آموزشی غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در ساری، با اشاره به برخی مطالب منتشر شده درباره صنعت شیر، اظهار کرد: استانداردهای رایج در تولید شیر کشور از استانداردهای اروپا و آمریکا بالاتر است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های وارد شده اخیر باعث کاهش مصرف سرانه شیر در کشور می‌شود، تصریح کرد: این اقدام نسنجیده باعث ایجاد مشکلات در صادرات مواد لبنی کشور که جایگاه بسیار مناسبی در جهان داشت شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ادعای مطرح شده موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: شکایت از اظهارنظر کننده یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است.

شانه‌ساز خاطر نشان کرد: نظارت جدی بر مواد غذایی به ویژه شیر از مبادی تولید و حین انتقال به کارخانه به صورت جدی و سختگیرانه اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن صنایع لبنی و غذایی کشور در دستگاه قضا هم شکایت را ثبت کرده است باید برخورد قانونی مناسب انتظار عامه مردم از دستگاه قضا است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولید لبنیات در کشور، گفت: ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی از طریق معاونت غذا و دارو به صورت دقیق بر عملکرد واحدهای تولیدی نظارت دارند.

شانه‌ساز با اشاره به برخی توطئه‌های برنامه‌ریزی شده علیه صنایع غذایی به ویژه در بخش کیک، افزود: در صنعت کیک و کلوچه بیش از سه میلیون و ۲۰ هزار نفر مشغول فعالیت هستند که با احتساب فعالان لبنی بیش از ۱۲ میلیون نفر در این بخش مشغول کار هستند، این اقدامات برنامه‌ریزی هدفمند برای ایجاد چالش در کشور است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود یک‌میلیارد دلار از محل صادرات کیک و کلوچه ارز وارد کشور شده است و این روند مطلوب تا آذرماه ادامه داشت و فعالان این عرضه هدف گذاری بیشتری را در دستور کار خویش داشتند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: نظارت بر تولید مواد غذایی به صورت جدی در دستور متولیان امر در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد، در شرایط جنگ اقتصادی با تاکید بر نظارت دقیق از بهانه‌تراشی  غیرضروری در این بخش هم باید پرهیز شود.

شانه‌ساز با اشاره به وضعیت بدهی‌های وزاتخانه به شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی، گفت: تا پایان سال گذشته میزان بدهی‌های ما ۴۰ هزار  میلیارد ریال بوده است، اما در حال حاضر به ۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس قول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های به این شرکت‌ها تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 407220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.