حفاظت از محیط زیست عامل افزایش کیفیت زندگی شهری است

شهردار یزد حفاظت از محیط زیست را مهمترین عامل برای افزایش کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و گفت: جذب مشارکت عمومی شهروندان برای حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی یکی از راهکارهای موثر در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال الدین عزیزی در دیدار با اعضای کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای ایران، اطلاع‌رسانی و آموزش محیط زیستی به بخش‌های مختلف جامعه را نخستین گام فعالیت در راستای حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: با آگاهی همگانی و برانگیختن حس مسئولیت اجتماعی، تمام افراد جامعه نسبت به محیط زیست فعال و اثرگذار مثبت خواهند شد.

شهردار یزد افزود: نیازمند آن هستیم تا حس مسئولیت اجتماعی شهروندان نسبت به حفظ فضاهای سبز شهر و محیط زیست پیرامون خود با آموزش های لازم ارتقا یابد.

وی افزود: هم افزایی عمومی در حفاظت از ظرفیت های زیست محیطی در شهرها از ضروریات است.

وی تصریح کرد: توجه به توسعه پایدار و محیط زیست شهری به عنوان یکی از سر فصل‌های اقدامات مدیریت شهری است اما، تحقق این امر نیاز به همراهی و توجه بیش از پیش شهروندان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای ایران روزهای دوم و سوم بهمن ماه به میزبانی شهر جهانی یزد و با هدف ارائه الگوهای موفق، تبادل تجارب و مشارکت حول محور موضوعات مختلف محیط زیست از جمله قانون هوای پاک و تحلیل آیین نامه مرتبط با وظایف شهرداری‌های کلانشهرها برگزار شد.

کد خبر 407217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.