مدیران شهری نقش مردم را جدی بگیرند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان گفت: مدیریت شهری باید نقش مردم و سمن‌ها در مدیریت بحران را جدی بگیرد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان اظهار کرد: مدیریت شهری و روستایی باید نقش مردم، سمن‌ها و خیریه‌ها در مدیریت بحران را جدی بگیرد و برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها برنامه‌های عملی داشته باشد.

وی که از مناطق سیل‌زده کهنوج، رودبار جنوب، جبالبارز، جیرفت، عنبرآباد و دوساری بازدید کرد، افزود: مدیریت شهری و روستایی باید برای مقابله با حوادث طبیعی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه علاوه بر همکاری با نهادهایی دولتی، از ظرفیت‌های مردمی هم برای مدیریت حوادث طبیعی در شهرها و روستاها بهره‌گیری کند.

معاون عمرانی وزیر کشور بر ارتقای دانش و آگاهی شهرداران، مدیران، کارکنان شهرداری‌ها، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا نسبت به عوامل اصلی افزایش تاب آوری شهرها، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب شهری، نظارت موثر بر ساخت و سازها، کاربرد فناوری‌های نوین در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی سوانح و آسیب‌های احتمالی تاکید کرد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: وزارت کشور آماده همکاری و همفکری با دستگاه‌های مسوول برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل به مناطق شهری و روستایی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 407211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.