افتتاح بیش هزار واحد مسکونی در مناطق محروم خاش

هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در سیستان و بلوچستان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان بنیاد مسکن انقلاب، استاندار و شماری از مسئولان در شهرستان خاش افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم که به صورت نمادین در روستای قاسم آباد خاش برگزار شد اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ دولت متعهد است افزون بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در سیستان و بلوچستان اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: روز گذشته و امروز دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۵۵ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در شهرهای سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: تلاش می‌کنیم به احترام علمای اهل سنت در سیستان و بلوچستان پنج هزار واحد مسکونی را به صورت قرض‌الحسنه بسازیم.

نوبخت تصریح کرد: روز گذشته کلنگ ساخت ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد تخریبی سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به زمین زده شد و همچنین هشت هزار واحد دیگر در این مناطق نوسازی خواهند شد.

وی افزود: از سال قبل کار ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی را در سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و امروز خود را موظف می‌دانیم تا پایان سال آینده افزون‌بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل دهیم.

معاون رییس جمهور برای اجرای جاده مرزی روتک خاش قول پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان را داد و گفت: برای شروع باند دوم جاده خاش به زاهدان که ۱۰۰ کیلومتر کار مطالعات آن انجام شده همکاری خواهیم کرد.

نوبخت ادامه داد: علاوه‌بر این برای پرداخت یک میلیارد تومان کمک به شهرداری ایرندگان و تخصیص اعتبار برای ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای خاش خود را متعهد می‌دانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 407199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.