میراث فرهنگی به ابهامات مرمت گنبد شیخ لطف‌الله پاسخ دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:  از اداره میراث فرهنگی می‌خواهیم در مورد مرمت گنبد شیخ لطف‌الله هم تدابیری اندیشیده و به ابهامات مردم در این زمینه پاسخگو باشند تا مردم به امانت داری و تخصص آنها بی‌اعتماد نشوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی ظهر امروز (پنجشنبه) در پنجمین گردهمایی سراسری هموندان شورای هماهنگیِ سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: تالار تیموری در تملک شهرداری اصفهان بوده اما تحت قراردادی بهره برداری آن به مجموعه‌ای سپرده شد و پس از سیر حقوقی که گذراند به زودی به تصرف شهرداری بازمی گردد و بودجه لازم برای تبدیل آن به موزه هنرهای سنتی اصفهان تخصیص خواهد یافت.

وی در خصوص طرح اصفهان ۲۰۲۰، تصریح کرد: با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی با توجه به طرح تصویب شده شورای شهر تحرکی در شهر دیده می‌شود که محصول تلاش شورای شهر، شهردار و به خصوص کمیسیون اقتصادی شورای شهر بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سال ۲۰۲۰ آغاز تحولی بزرگ خواهد بود، گفت: این تحول در مسیر توسعه اصفهان است که این توسعه پس از صدها سال از سمت صنعت به طرف میراث فرهنگی و گردشگری حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بودجه کافی برای تحول ۲۰۲۰ درنظر گرفته می‌شود، افزود: در دو سال اخیر چهارباغ به عنوان گذر پیاده تعریف شد و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی اقداماتی در حال انجام است که به هیچ عنوان کافی نیست و برای اینکه چهارباغ کاملا به گذر فرهنگی تبدیل شود باید برای آن محتوای فرهنگی هم تعریف شود و تنها انجام اقدامات عمرانی در آن کافی نیست.

مزروعی با تاکید بر اینکه دو کمیته مسئول پیگیری امور چهارباغ هستند، اظهار کرد: کمیته عالی چهارباغ مرکب از اعضای شورا و شهردار اصفهان و کمیته راهبردی چهارباغ که مسائل عمرانی و میراثی آن را دنبال می کند همه امور این پیاده گذر تاریخی را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه چهارباغ در قدم‌های اول است، تصریح کرد: باید امور چهارباغ به درستی پیگیری شود چرا که اگر مسائل آن به درستی مدیریت نشود می تواند آسیب‌هایی داشته باشد، همچنین از اداره میراث فرهنگی می‌خواهیم در مورد مرمت گنبد شیخ لطف الله هم تدابیری اندیشیده و به ابهامات مردم در این زمینه پاسخگو باشند تا مردم به امانت داری و تخصص آنها بی‌اعتماد نشوند.

کد خبر 407193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.