تجمع و اعتراض کشاورزان اصفهان در مقابل نیروگاه اسلام آباد

شماری از کشاورزان استان اصفهان امروز پنجشنبه -سوم بهمن ماه- مقابل نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان در اعتراض به ساخت و ساز این نیروگاه در حریم و بستر رودخانه تجمع و دیوار ساخته شده را تخریب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از ظهر امروز پنجشنبه - سوم بهمن ماه - کشاورزان اصفهان با هدف تخریب بخشی از دیوار نیروگاه اسلام آباد مقابل این نیروگاه واقع در شهر اصفهان تجمع کردند.

  یکی از کشاورزان به خبرنگار ایمنا گفت: صبح امروز حدود ۳۰۰ نفر از کشاورزان اصفهان با حکم قضایی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه در محل نیروگاه برق اسلام آباد اقدام کردند که پس از تخریب دیوار این نیروگاه، با حضور نیروی انتظامی مواجه شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود سه یا چهار مرتبه با تجمع در مقابل نیروگاه، خواستار آزاد سازی حریم و بستر رودخانه شدیم؛ قرار براین بود که این نیروگاه نسبت به آزادسازی حریم رودخانه اقدام کند، اما برخلاف این امر، به تازگی بلوک ریزی نیز کرده است.

همچنین اسفندیار امینی، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: حکم قضایی مبنی بر آزادسازی و تخلیه حریم و بستر رودخانه توسط نیروگاه برق در سال ۱۳۸۸ صادر شد، اما متاسفانه مدیران این نیروگاه از اجرای قانون امتناع می کنند.

وی افزود: از سال ۹۶ در راستای ساماندهی رودخانه زاینده رود اخطارهای متعددی به نیروگاه داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز چندین بار تجمع داشتیم و چند نوبت با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه شد که نیروگاه حریم و بستر رودخانه را تخلیه کند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان اظهار کرد: مدیران نیروگاه برق نه تنها اقدام به تخلیه حریم و بستر رودخانه نکردند، بلکه ماه گذشته دیوارکشی نیز کرده اند.

امینی گفت: امروز کشاورزان اصفهان برای حمایت از تیم ساماندهی در مقابل نیروگاه حاضر شدند اما متاسفانه با گزارشات غلط مدیران نیروگاه، نیروی یگان ویژه ورود و با کشاورزان برخورد کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشاورزان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون چند نوبت به تجمع در مقابل نیروگاه حرارتی اسلام آباد در درچه اصفهان اقدام کرده اند، مردادماه امسال بود که کشاورزان با حکم قضایی دیوار نیروگاه را تخریب کردند که در همان روز با ورود نیروی انتظامی تجمع پایان یافت و در جلسه آن روز مقرر شد که این نیروگاه نسبت به آزاد سازی حریم و بستر رودخانه اقدام کند. پس از آن نیز در مهرماه امسال هم بار دیگر کشاورزان مقابل نیروگاه خواستار تخلیه حریم رودخانه زاینده رود شده بودند.

در پنج سال گذشته حدود ۲۱۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است؛ در مرحله نخست طرح ساماندهی حدود ۲۳۵ مورد از تصرفات حریم و بستر رودخانه زاینده رود در مساحتی حدود ۶۸ هکتار آزادسازی شد.

 پاییز سال ۱۳۹۵ کمیته ساماندهی رودخانه زاینده رود با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه ای، شرکت‌های مهندسان مشاور و نماینده صنف کشاورزان اصفهان تشکیل و از زمستان همان سال مرحله دوم ساماندهی رودخانه آغاز شده است.

طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و از سال ۱۳۹۵ تاکنون با مبلغ شش میلیارد تومان انجام شده است. همچنین از سال ۹۵ تاکنون برای متصرفان حقیقی و حقوقی از جمله ۳۰ ارگان دولتی در این محدوده دو هزار و ۱۳۲ اخطاریه مبنی بر رفع تصرف صادر شده است.

کد خبر 407192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.