فرآیند آموزش در شهرداری اصفهان

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان گفت: مسیرهای تکاملی خوبی در حوزه اجرایی آموزش شهرداری طی و سهم دوره‌های تخصصی آموزشی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی در گردهمایی آموزشی در راستای نکوداشت روز جهانی آموزش اظهار کرد: برنامه ریزی و تلاش همکاران در حوزه آموزش و روابط عمومی و کسب مهارت و دانش توسط کارکنان شهرداری، می‌تواند به رفع مشکلات و مسائل مجموعه شهرداری کمک کند تا خدمت رسانی به شهروندان به بهترین نحو انجام بگیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان اداره آموزش، افزود: سطح تحصیلات و دانش کارکنان شهرداری خوب است و در تلاش هستیم تا از ظرفیت مجموعه شهرداری برای برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده کنیم، البته آموزش برخی موضوعات مثل کمیسیون ماده ۱۰۰ و ضوابط شهرسازی خاص مجموعه شهرداری است.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزش کارکنان شهرداری از سال گذشته توسط مدرسان داخلی و با  حمایت مدیریت ارشد آغاز شد.

نصوحی ادامه داد: ۶۰ تا  ۷۰ نفر در مجموعه شهرداری، این سازمان را در برگزاری دوره‌های آموزشی کمک می‌کنند و  معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان سعی دارد تا استانداردهای آموزشی را پیاده سازی و از آموزش پراکنده پرهیز کنیم.

وی گفت: طرحی تحت عنوان تربیت کارشناس شهرسازی حرفه‌ای با همکاری مدیران حوزه شهرسازی و آموزش در نظر گرفته شده است تا براساس نیازسنجی و شرح وظایف، ۳۴ عنوان برنامه در قالب چهار و پنج ترم آموزشی ارائه و مدرک مربوط به هر حوزه به شرکت کنندگان ارائه شود.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مضامین آموزشی باید برای هر گروه در شهرداری مشخص شده باشد، افزود: برخی کارمندان شهرداری با توجه به حجم بالای کار اجرایی از دوره‌های آموزشی دوری می‌کنند، اما امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، دوره‌های آموزشی سامان پیدا کند.

نصوحی با اشاره به گزارش عملکرد ۹ ماهه اداره آموزش شهرداری اصفهان، تصریح کرد:  هزار و ۸۶۰ ساعت برای آموزش مدیران، ۵۴ هزار و ۷۸۰ ساعت آموزش کارکنان، ۹ هزار و ۶۶۱ ساعت آموزش عمومی و ۴۶ هزار و ۷۳۷ ساعت آموزش تخصصی از جمله اقدامات اداره آموزش است.

وی گفت: اجرای ۲۰۰ برنامه آموزشی در سال جاری مدنظر اداره آموزش بوده است که تاکنون ۱۶۱ برنامه با تکرار برخی برنامه‌ها برگزار شده است.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان ادامه داد: ارزیابی اثربخشی دوره‎های آموزشی سطح یک و دو انجام شده و سطح سه نیز برای برخی دوره‎‌های آموزشی از امسال شروع شده است.

نصوحی با اشاره به عملکرد بخش اجرایی اداره آموزش شهرداری اصفهان، خاطر نشان کرد: مسیرهای تکاملی خوبی در حوزه اجرایی طی شده و سهم دوره‌های تخصصی آموزشی بیشتر شده است، اما نهادینه سازی آموزش در مجموعه بزرگ شهرداری انرژی زیادی می‌طلبد و همکاران در دوره اول برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش زیادی در راستای نهادینه سازی آموزش انجام دادند.

وی ادامه داد: همکاران در اداره آموزش در راستای رونق شناسنامه دار کردن آموزش و نیازسنجی اقدامات موثری انجام داده‌اند و دوره‌های آموزشی در مجامع بزرگ نیز با تلاش اداره آموزش به صورت همایش گونه توسعه پیدا کرد.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان عنوان کرد: تقویت نیازسنجی، حرکت از مسیر آموزش‌های عمومی به سمت آموزش‌های تخصصی به منظورکاهش جمعیت کلاس‌ها و کارگاه‌ها و تخصصی‌تر شدن مباحث مطرح شده، همینطور تنوع روش‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، بسنده نکردن به روش‌های و  ترویج آموزش الکترونیک در دستور کار قرار گرفت تا جذابیت‌های آموزش به منظور مثمر ثمر بودن آن بالا برود.

نصوحی با بیان اینکه شهرداری مجموعه بزرگی است، گفت: به منظور کمک به روسای شهرداری‌های مناطق و رابطین آموزش که با همکاری می‌کنند، ۲۰ درصد آموزش به صورت غیر متمرکز اجرا شد و مناطق و سازمان‌های شهرداری در این راستا زحمات مختلفی کشیدند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: آموزش در سازمان‌های وابسته به شهرداری باید به صورت هماهنگ باشد و برنامه‌های کلی آن با اداره آموزش شهرداری تطباق داشته باشد، به لحاظ نرم افزاری این مهم محقق شد و همه سازمان‌ها به نرم افزار آموزشی دسترسی دارند تا اطلاعات آموزشی ثبت و تعاملات و همکاری‌ها در این زمینه محقق شود.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان افزود: آموزش اجباری در برخی موارد الزام آور است، اما این تفکر در مجموعه مباحث آموزش تفکر فرسوده‎ای محسوب می‌شود و عملا به دنبال این هستیم که فعالیت‌های خودآموزی را در بین مجموعه اشاعه دهیم، در این راستا از سال آینده برگزاری سه تا چهار همایش در مجموعه شهرداری براساس رشته شغل‌های مختلف تعریف می‌کنیم.

نصوحی گفت: برنامه‌های آموزشی ارائه شده در این همایش‌ها موجب ترغیب همگان می شود تا اقدام به ارائه مقاله کنند و در فرآیند داوری مقاله، مستندسازی تجربه خوبی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ارائه مقالات در سطح مطلوب موجب شده تا مجموعه در این فرآیند به مطالعه چند منبع دیگر و رفرنس دهی در مقاله بپردازند و فعالیت‎های خودآموزی در بین افراد ترویج پیدا کند.

کد خبر 407188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند شهرداری از خوزستان IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ماشالله و دستمریزدا دارید اصفهان و اصفهانی های بزرگ. از این خبرها که تو شهرهای ما نیست. کاش همه ایران مثل اصفهان بود.کاش.