افتتاح مدرسه زمستانه صنایع دستی اصفهان

صبح امروز در آغازین روزهای بهمن ماه مدرسه زمستانه صنایع دستی اصفهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر صبح امروز- پنج شنبه ۳ بهمن- در مراسم اختتامیه مدرسه پاییزی و افتتاح مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان که با همکاری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و کانون فرهنگی، تربیتی همدانیان برگزار شده بود، اظهار کرد: در شهر اصفهان اتفاقاتی در حال روی دادن است که باید آن‌ها را به فال نیک بگیریم یکی اینکه اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته است که نشان دهنده این است که اصفهان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: اتفاق دیگری که در شرف اتفاق است اینکه اصفهان به عنوان شهر دوست دار کودک در سازمان یونیسف ورود پیدا می‌کند و جهان اصفهان را به عنوان شهر دوستدار کودک به رسمیت خواهد شناخت که به تبع آن اتفاقات بسیار خوبی برای اصفهان رخ خواهد داد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به برگزاری مدرسه صنایع دستی در اصفهان افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند علم در دوران نوجوانی مانند حکاکی بر روی سنگ است. بنابراین این کار بسیار مفتخر و ارزشمندی است چراکه به وسیله آن کودکان و نوجوانان خود را به هنرهایی مجهز می‌کنند که ما به آن‌ها نیازمند هستیم.

نصر اضافه کرد: به نظر می‌رسد در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم و با سرعتی که علم و دانش در دنیا دارد باید فرزندان خود را در سه محور فعال کنیم. دانش آموزان باید علاوه بر زبان مادری به زبان دیگری نیز تسلط پیدا کنند که بحث بسیار مهمی است، یک رشته ورزشی را هم باید انتخاب و در آن مشی کنند و یک هنر را نیز باید فرا گیرند.

وی تصریح کرد: باید همه امکانات را برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بسیج کنیم که بخشی از آن به تلاش دانش آموز، بخشی به خانواده و بخشی به تلاش مسئولان باز می‌گردد. آنچه در نظر سنجی‌های گرفته شده مردم می‌خواهند این است که مدیریت شهری توجه بیشتری به امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی داشته باشد و شهرداری نیز با وجود اینکه این امور جز وظایف ذاتی آن نیست به خوبی در آن‌ها ورود پیدا کرده است.

اصفهان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی

در ادامه سعید ابراهیمی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان از سال ۹۴ عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو شده است، این شبکه قدمت ۱۶ ساله دارد و چهار شهر از شهرهای ایران در آن عضو شده‌اند.

وی ادامه داد: اصفهان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی، رشت در حوزه غذا، سنندج در حوزه موسیقی و بندر عباس در حوزه هنرهای دستی عضو این شبکه شده‌اند. فلسفه شهرهای خلاق عنصر خلاقیت است که هسته اصلی رشد جوامع است و این یکی از ظرفیت‌های کلیدی شهر اصفهان است که در حوزه صنایع دستی بسیار مهم تلقی می‌شود.

مدیرپژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اضافه کرد: ما مدارس فصلی صنایع دستی را ایجاد کردیم و هدف این بوده است که دانش آموزان و افرد مختلف با این هنرها آشنا شوند که جرقه‌ای برای آشنایی و گسترش این هنرها است.

کد خبر 407183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.