اصفهان ۲۰۲۰ آغازی برای رونق گردشگری در تمام کشور است

شهردار اصفهان گفت: اصفهان ۲۰۲۰ آغازی برای رونق گردشگری در تمام کشور است؛ اصفهان مرکز بسیاری از مکاتب مانند فرهنگ، هنر و معماری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز پنجشنبه _سوم بهمن ماه_ در پنجمین "گردهمایی سراسری شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور" اظهار کرد: NGO ها شکل نمی‌گیرند مگر آنکه دو عنصر آزادی و داوطالبانه بودن در آنها وجود داشته باشد، طبیعی است که در فعالیت‌ ان جی اوها خیر عام و سود همگانی وجود دارد که البته این دو باید مستمر باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌ سمن ها باید مبتنی بر اصل تداوم و استمرار باشد، تصریح کرد: این مشارکت برای درهم آمیختن اجزای متفاوت خود باید رکن مهمی به نام عقلانیت داشته باشد که عقلانیت و استمرار دو رکن اساسی برای فعالیت تشکل‌ها است.

نوروزی با تاکید بر اینکه تولید سرمایه اجتماعی محصول کار تشکل‌ها است، اظهار کرد: اگر کار اجتماعی به سرمایه اجتماعی تبدیل نشود کنش ناشی از آن فعل صحیحی نبوده است و نهادهای مدنی به نوعی با عبور از سنت های گذشته برای ایجاد یک ترکیب جدید در رسیدن به اهداف معین تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه قدرت اجتماعی قدرتی است که تبدیل به سرمایه اجتماعی می‌شود، افزود: نهادهای مدنی باید بیش از گذشته گرد هم جمع شوند تا چاره‌ای برای مشکلات جامعه بیاندیشند.

نوروزی با تاکید بر اینکه اصفهان برای وجود ان جی اوها ارزش بسیاری قائل است، اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا با پیگیری همکاران در میراث فرهنگی هر سال میزبان این نوع جلسات باشیم چراکه این نوع همایش‌ها نقش مهمی در حفظ ارزش‌های جامعه دارد.

وی در خصوص اصفهان ۲۰۲۰ گفت: اصفهان ۲۰۲۰ آغازی برای رونق گردشگری در تمام کشور است و اگر می گوییم اصفهان به معنای نادیده گرفتن ارزش‌های بالای دیگر شهرها نیست؛ اصفهان مرکز بسیاری از مکاتب مانند فرهنگ، هنر و معماری است و  می‌خواهیم از تاریخ این فرهنگ دفاع کنیم.

کد خبر 407181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.