۷۵۰ نیروی امدادی در جاده‌های اصفهان به حالت آماده باش درآمدند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بارش برف و نفوذ توده هوای سرد تا روز سه شنبه، گفت: ۷۵۰ نیروی امدادی از هلال احمر، فوریتهای پزشکی و راهداری در جاده های غرب و جنوب استان اصفهان خدمات رسانی می کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی موج سرما و ورود توده هوای سرد و تداوم این شرایط تا روز سه شنبه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان، همه دستگاههای امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: حدود ۷۵۰ نیروی امدادی از هلال احمر، فوریتهای پزشکی و راهداری با بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۴۱ راهدار خانه برای امدادرسانی جاده ای مستقر شدند.

شیشه فروش با بیان اینکه خوشبختانه شب گذشته بارش های مطلوبی را در مناطق غرب و جنوب استان داشتیم، افزود: درحال حاضر همه راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان به جز مناطق پشتکوه  فریدونشهر باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش دما و وضعیت یخبندان در مناطق برف گیر استان به مسافران توصیه کرد: استفاده از زنجیر چرخ و رعایت ملاحظات ایمنی ضروری است؛ همچنین شهروندان از تردد غیرضروری در این مدت خودداری کنند.

مصرف بهینه برق و گاز ضروری است

شیشه فروش با تاکید بر لزوم صرفه جویی شهروندان و هم استانی ها برای پیشگیری از افت فشار گاز، اظهار کرد: به همه دستگاههای اجرایی و ادارات استان دستورالعملی مبنی بر رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد و صرفه جویی در مصرف گاز ابلاغ شده است براین اساس سیستم های گرمایشی ادارات یک ساعت قبل از آغاز و یک ساعت پس از پایان کار باید خاموش شود؛ همچنین مساجد نیز باید سیستم های گرمایشی را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی ضروری است، افزود: در راستای مصرف بهینه برق نیز به ادارات و به ویژه شهرداری اعلام شد روشنایی معابر و پارکها را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت اجرای ممیزی انرژی در ادارات و رفع نقص موتورخانه ها، گفت: شرکت گاز استان  موظف شد روش های بهینه مصرف گاز را در اداره ها و سازمان ها پیگیری و اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: این موج سرما تا آخر بهمن ادامه دارد براین اساس صرفه جویی در مصرف برق و گاز ضروری است.

کد خبر 407179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.