آیا می توان به مربی جدید بارسلونا امیدوار بود؟

«کیکه ستین» سرمربی جدید بارسا با دو بازی ابتدایی خود، اما و اگر ها را درباره خود افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارسلونا از زمان اخراج «ارنستو والورده» و سپردن سکان هدایت به کیکه ستین، دو بازی انجام داده است.‌ یکی در لالیگا و دیگری در کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا). هنگام شروع بازی بارسا مقابل گرانادا در هفته گذشته لالیگا هواداران بارسا وقتی که «آنسو فاتی» را در سمت راست زمین دیدند، شاید از رفتن مسی به نوک حمله احساس خوشحالی کردند، در حالیکه همزمان برای تغییر نکردن پست «آنتونی گریزمان» ناراحت بودند.

اما با گذشت چند دقیقه از زمان بازی متوجه شدند که ترکیب بارسا از آن چه که آن ها فکرش را می کردند بیشتر تغییر کرده است. بارسا در هنگام مالکیت توپ و حمله عملا با ترکیب عجیب ۴-۳-۳ بازی میکرد

به طوری که «جوردی آلبا» و فاتی به عنوان دو بال هجومی در دو سمت زوج مسی و گریزمان قرار داشتند و این «سرخیو روبرتو» بود که بدون شرکت در حملات ضلع سوم خط دفاع بارسا را با «جرارد پیکه» و «اومتیتی» تشکیل می داد.

ترکیبی که البته در دفاع به حالت عادی ۳-۳-۴ برمی گشت، اما چون بارسا در اکثر دقایق صاحب توپ و میدان بود ترکیب جدید ستین بیشتر به چشم آمد. علاوه بر سیستم کلی تیم، شکل بازی بارسا هم دچار تغییر شده بود و نزدیکی سه هافبک این تیم به هم باعث می شد که رگه‌ هایی از تیکی تا کای فراموش شده را شاهد باشیم.

این درحالی است که در زمان والورده، باز بازی کردن هافبک‌های بارسا این ویژگی را از آن‌ها سلب می کرد که بخواهند مثلث های کوچک تشکیل بدهند و با پاسکاری تک ضرب مالکیت خودشان را بالا ببرند. بارسا در نیمه اول اگرچه کم موقعیت ایجاد کرد اما هرچقدر که از زمان بازی می گذشت بیشتر می شد به این تیم امیدوار شد.

آمدن «ریکی پویگ» تکمیل کننده‌ی ایده‌های جدید ستین بود و باعث شد که بارسا بتواند به گل برتری دست پیدا کند. اگرچه برد خفیف بارسا نمی تواند نوید بخش روزهای رویایی باشد، اما کیکه ستین با اندیشه‌هایش نشان داده که برای تغییر به بارسا آمده و بارسای امروز برای دوباره به اوج برگشتن نیاز به تغییر اساسی دارد.

آبی اناری ها شب گذشته هم در مرحله یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) به مصاف یک تیم دسته سومی به نام "ایبیزا" رفت. ستین به بوسکتس، پیکه و مسی استراحت داده بود، مربی حریف از جهنم کردن بازی برای بارسایی ها سخن گفته بود. درحالی که چمن ورزشگاه مصنوعی و هوا هم طوفانی بود.

ایبیزا دقیقه 9 توسط «خاوی پرز» به بارسا گل زد، در طول بازی ستاره های گران قیمت کاتالان ها را آزار داد، بارسا در آستانه حذف از جام حذفی بود تا اینکه گریزمان به داد آن‌ها رسید و بازی را به تساوی کشاند. درحالی که همه منتظر رفتن به وقت های اضافه بودند، در لحظات پایانی باز هم گریزمان گل زد و فرشته نجات بارسا در باتلاق ایبیزا شد. 

به نوعی می توان گفت حرف سرمربی تیم فوتبال ایبیزا درست از آب درآمد و بازی برای آبی اناری ها گره خورده و جهنم شده بود و اگر تجربه بازیکنان نبود بارسا در غیبت ستاره های خود از کوپا حذف شده بود.

دو بازی ابتدایی کیکه ستین در بارسا مقابل تیم های نه‌چندان قدرتمند، اما با انگیزه بود. با این حال هنوز هم نمی‌توان کیکه و تیمش را به این زودی قضاوت کرد و گذشت چند بازی دیگر از جمله بازی حساس یکشنبه شب مقابل والنسیای دردسر ساز می توان فهمید عیار ستین چقدر است و آیا بارسا می تواند با این مربی که عاشق سبک توتال فوتبال کریوف است موفق شود یا خیر؟

کد خبر 407167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.