۳۰ درصد از ناوگان حمل و نقل درون‌شهری شیروان فرسوده است

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شیروان گفت: هم اینک حدود ۳۰ درصد از ۳۶۸ دستگاه تاکسی و اتوبوس درون شهری این شهر خراسان شمالی فرسوده است که باید با خودروهای نو جایگزین شوند.

به گزارش ایمنا، مسلم بهادری اظهار کرد: میانگین عمر مفید اتوبوس های درون‌شهری ۱۰ سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر از سال ۸۵ مشغول خدمات رسانی به مردم است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ دستگاه اتوبوس و ۳۵۲ دستگاه تاکسی زرد در مسیرهای مختلف این شهر تصریح کرد: این وسایل عمومی روزانه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را در ۱۶ نقطه شهری جابجا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شیروان ادامه داد: حمل و نقل عمومی سالم و با کیفیت یکی از عناصر زیرساختی محسوب می‌شود که می‌تواند سلامت زندگی، کیفیت خدمات، کاهش ترافیک، فرهنگ سازی کاهش استفاده از خودروهای شخصی و سرعت در جابجایی را به همراه داشته باشد.

بهادری با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت خصوصی در قالب آژانس تاکسی تلفنی در طول روز با دو هزار سرویس‌دهی افزود: همچنین اتوبوس‌های پایانه مسافربری این شهر روزانه به بیش از ۳۵۰ مسافر برون شهری خدمات ارایه می‌دهد.

 مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شیروان گفت: از جمله اقدامات این سازمان در سال جاری پیگیری مراحل صدور مجوز مرکز دوم معاینه فنی خودروهای سبک، نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری و ارایه خدمات رایگان از سوی ناوگان عمومی در جابجایی نمازگزاران نماز جمعه بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 407162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.