پروژه تراموای رشت در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود

با امضا تفاهمنامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه و شهرداری رشت پروژه بزرگ تراموای شهر رشت به عنوان نخستین تراموای کشور در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت در جلسه بررسی نحوه اجرای پروژه تراموی شهر رشت با بیان اینکه رشت در کشور به شهر اولین‌ها معروف است، اظهار کرد: قصد داریم رشت اولین شهر در کشور باشد که عملیات اجرای تراموا در آن کلنگ‌زنی و از شبکه حمل و نقل ریلی قطار شهری برخوردار می‌شود.

 وی به حمایت نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مساعدت‌های محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور از اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: در دهه مبارک فجر امسال کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه به زمین زده می شود.

حسین دهقانیان، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه نیز در این جلسه گفت: این شرکت آمادگی دارد که توافق حاصل شده را در اسرع وقت برای تکمیل پروژه به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تراموا از وسط شهر و حساس‌ترین نقاط شهری می‌گذرد، مراحل عملیات اجرایی از زمان کلنگ زنی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود به همین دلیل ما با تمام توان و امکانات وارد عمل خواهیم شد.

وی از حسن اعتماد شهرداری رشت به مجموعه بانک شهر و شرکت شهرآتیه قدردانی کرد و افزود: راه اندازی تراموا در شهرهای بزرگ باعث کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی، صرفه جویی در مصرف انرژی و جذابیت گردشگری می‌شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذار اضافه کرد: کنسرسیومی در این رابطه متشکل از شرکت چیلکو، شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه و بانک شهر تشکیل و مصوبات لازم در این زمینه اخذ شده است.

 به گزارش ایمنا، در این جلسه رضا رسولی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر، محمد محبتی، مدیر پروژه تراموای رشت و اسفندیار دهقانیان، مدیر عامل و دیگر مدیران شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه حضور داشتند و در زمینه روند اجرای طرح تراموای شهر رشت به توافق رسیدند؛ در پایان تفاهمنامه همکاری بین شهرداری رشت و شرکت‌سرمایه گذار امضا شد.

کد خبر 407129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.