درخواست عجیب عروس از مهمانان مراسم عروسی

فضای مجازی علیه شکارچی ملاردی، قربانی قاتل خاموش در داراب، خطر حمله ملخ ها بیخ گوش بوشهری ها،مرگ تلخ ۱۷۵ عابر پیاده در خیابان های مازندران و آتش سوزی در ساختمان پزشکان شیراز عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است، که در بسته خبری پنج شنبه_سوم بهمن ماه_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درخواست عجیب عروس جوان از مهمانان شرکت کننده در مراسم عروسی خود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

مراسم جشن عروسی یکی از مراسم‌های پرهزینه به شمار می‌رود، اما بدون شک معقول نیست که عروس یا داماد این هزینه را از مهمانان خود درخواست کنند! اتفاقی که به تازگی در یکی از مراسم‌های عروسی در آمریکا رخ داد و عروس جوان از هر یک از مهمانان درخواست کرد تا برای شرکت در مراسم عروسی اش ۵۰ دلار بپردازند!

بنا به گزارش فاکس نیوز این دقیقا اتفاقی بود که در یکی از مراسم‌های جشن عروسی در این کشور رخ داد. یک دختر ۱۹ ساله که نامش مشخص نشده با انتشار این خبر در ردیت گفت که مراسم عروسی دخترعمویش ۲۶ ساله اش روز یکشنبه برگزار شد. بنا به گفته این دختر دخترعمویش از هر یک از مهمانان خواسته بود تا برای آنکه اجازه شرکت در مراسم را داشته باشند ابتدا مبلغ ۵۰ دلار بپردازند.

این دختر با نام کاربری Daintysheep در ردیت نوشت: "دخترعمویم از مهمانان دعوت شده خواست تا قبل از حضور در محل جشن مبلغ ۵۰ دلار بپردازند و در عوض این افراد در لیست مهمانان ویژه قرار خواهند گرفت؛ به این معنی که در صف ورود به داخل سالن محل برگزاری مراسم قرار نخواهند گرفت.

۱۱ قربانی براثر برخورد اتوبوس با کامیون در یزد

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی یزد گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک کامیون در کیلومتر ۱۰ جاده مهریز به مرکز این استان ۱۱ نفر زخمی شدند

سیدحسین طباطبایی گفت: این حادثه ساعت ۱۳ امروز در حوالی یک واحد تولید کاشی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: زخمی های این حادثه از سوی نیروهای اورژانس به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز منتقل شدند.

مسئول روابط‌ عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی یزد گفت: علت بروز این حادثه توسط مسوولان امر در حال بررسی است.

طباطبایی تصریح کرد: رعایت احتیاط و نکات ایمنی توسط رانندگان در کاهش حوادث موثر است.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و بالعکس تردد می‌کنند و جاده‌های مهریز از ترافیک بالایی برخوردار است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

آتش سوزی در ساختمان پزشکان شیراز

آتش سوزی در ساختمان پزشکان واقع در خیابان هفت تیر شیراز حادثه ساز شد.

محمد هادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: این حادثه حوالی ساعت ۱۲:۵۸ ظهر امروز در یک کلینیک دندان پزشکی در طبقه پنجم مجتمع پزشکی واقع در خیابان هفت تیر رخ داد که خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی به دنبال نداشت.

او با بیان اینکه با حضور سریع پرسنل از گسترش آتش به سایر طبقات جلوگیری و سریعا کنترل و خاموش شد، افزود: برای امدادرسانی و مهار آتش ۳ ایستگاه اتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

مرگ تلخ ۱۷۵ عابر پیاده در خیابان های مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماه امسال ، ۱۷۵ نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماه امسال را ۴۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۵ درصد کل تلفات حوادث رانندگی عابرین پیاده هستند.

وی افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۷۴ نفر و کمترین سنین کمتر از ۱۰سال با ۹ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی عابرین پیاده در محور درون‌شهری و افزایش ۲ درصدی در محور برون‌شهری و راه روستایی بیان کرد: ۹۴ نفر از عابرین پیاده در بیمارستان و ۸۱ نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان بیان کرد: شهرستان‌های بابل با ۳۵ ، ساری با ۲۶ و قائمشهر با ۱۷ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند، شهرستان گلوگاه نیز با یک فوتی کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

وی در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان خاطرنشان کرد: سواری با ۷۱ درصد ،وانت بار ۱۵ درصد و کامیون با ۷، موتور با ۵ و سایر با ۲درصد بیشترین وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: بر اساس این گزارش خرداد با ۲۸ و مرداد با ۲۷ بیشترین و آذر ماه با ۱۱ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده خاطرنشان کرد: ۹۶نفر از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی، که با رشد دو درصدی همراه بود جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله رانندگی با سرعت مطمئن، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل های عابر را دو چندان می‌کند.

خطر حمله ملخ ها بیخ گوش بوشهری ها

احتمال دارد ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر از بهمن ماه حمله ور شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: باتوجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز دسته‌های ملخ به این استان وجود دارد.

خسرو عمرانی روز پنجشنبه افزود: همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه گذشته و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهر، پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

وی تاکید کرد: البته ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کردند باعث نگرانی است که نباید از آنها غافل شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر، نسبت‌ به پارسال نیاز به مبارزه در سطح بیشتری با این آفت احساس می‌شود.

عمرانی گفت: پارسال سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ۱۰۴ هزار هکتار بود که بیشترین آن به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شد و ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه در مراتع و جنگل‌ها بوده که بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق بوده است.

وی تاکید کرد: با مبارزه به موقع سال گذشته از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد و خسارت کمی متوجه باغ‌های استان بوشهر شد.

قاتل خاموش در داراب قربانی گرفت

بی احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی در داراب یک نفر را مسموم کرد و مرگ فردی دیگر را رقم زد.

فرمانده انتظامی داراب گفت: بی احتیاطی و استفاده از بخاری هیزم سوز برای گرم کردن منزل، منجر به مرگ یک نفر و مسمومیت یک شهروند دیگر شد.

سرهنگ "علیرضا نوشاد" بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره گاز گرفتگی، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ نفر در روستای "مروارید" شهرستان داراب، در یک منزل مسکونی در حال استراحت بوده‌اند که به علت استفاده غیر استاندارد از بخاری هیزم سوز، یک نفر از آنان فوت و دیگری مسموم و راهی بیمارستان شده است.

سرهنگ "نوشاد" خاطر نشان کرد: برابر دستور مقام قضائی، جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد.

فضای مجازی دست شکارچی غیرمجاز در ملارد را برملا کرد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ملارد گفت: شکارچی غیرمجاز که در فضای مجازی با انتشار تصاویر مربوط به کشتار حیات وحش مرتکب جرم و همچنین موجب جریحه دارشدن احساسات و افکار عمومی شده بود، بازداشت شد.

فاطمه برنا در این باره اظهار داشت: این متخلف که یک فرد محلی بود، از مدتی قبل اقدام به انتشار تصاویر شکار در صفحه اینستاگرام خود کرده بود.

وی افزود: با رصد فعالیت و اقدامات این شخص، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد که در نهایت روز گذشته این متخلف با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد یادآور شد: با توجه به اینکه این متخلف مبادرت به شکار غیر قانونی و کشتار حیات وحش کرده است موضوع جرم از جنبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست و همچنین جنبه عمومی جرم قابل بررسی و پیگرد قضایی است.

برنا با اشاره به اهمیت حفظ وحمایت حیات وحش خاطرنشان کرد: حمایت از عرصه های طبیعی و حیات وحش وظیفه عمومی است واین اداره تمام تلاش خودرا درراستای فرهنگسازی وحفظ محیط زیست به کارگرفته و با افراد خاطی مطابق قانون برخورد می شود.

کد خبر 407124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.