راهکار گوگل برای کاهش اعتیاد به موبایل چیست؟

گوگل چند برنامه جدید عرضه کرده که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای کاهش اعتیاد به استفاده از گوشی تلفن همراه استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت گوگل برای وادار کردن کاربران به کاهش استفاده از گوشی‌های هوشمند به تاکتیک جدیدی روی آورده که عبارت از شرمنده کردن افراد به علت کاربرد زیاد گوشی و احساس حس شرمندگی در آن‌ها است.

گوگل در همین راستا سه برنامه تجربی جدید به نام‌های اکتیویتی بابلز، انولوپ و اسکرین استاپ واچ عرضه کرده که هر سه برنامه آماری را در مورد استفاده زیاد افراد از گوشی هوشمند ارائه می‌دهد و از این طریق آن‌ها را شرمنده می‌کند تا به هر نحو ممکن به کارگیری تلفن همراه را کمتر کنند.

برنامه "انولوپ" از افراد می‌خواهد تا از گوشی خود تنها برای برقراری تماس استفاده کنند و به طور مرتب آمار شرم آور وقت تلف‌کردن با تلفن همراه را متذکر می‌شود؛ این برنامه تنها با گوشی پیکسل ۳ ای سازگاری دارد.

"اکتیویتی بابلز" با ایجاد حباب‌هایی بر روی نمایشگر گوشی هنگام تلاش برای باز کردن قفل گوشی، سعی می‌کند افراد را شرمنده کند و با هر بار قفل گشایی از گوشی، حباب‌ها بزرگ‌تر شده و مدت طولانی‌تری بر روی صفحه ظاهر می‌شود. "اسکرین استاپ واچ" نیز بیشتر بر روی ارائه آمار جزئی استفاده از گوشی متمرکز می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 407123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.